EP #469 Skal du opdele dine kampagner mellem Facebook og Instagram?

Er du fast lytter af podcastet her, så kender du højest sandsynligt allerede svaret.

Dog er der altid undtagelser til reglen.

I dag tager vi en nuanceret snak omkring, hvornår det bedst kan betale sig at opdele kampagner mellem de to platforme og hvornår konsolidering er den bedste løsning.

Du kan vælge enten at køre Instagram og Facebook i samme annoncesæt – eller du kan dele op og køre de to placeringer i hvert deres annoncesæt.

Hvad taler for og imod?

#1: Du bruger de samme kreativer.

Konsolidering giver altid bedst mening. Lad algoritmen vurdere, hvor de rigtige personer er.

#2: Du bruger differentierede kreativer.

Du kan enten uploade specialiserede kreativer i samme annoncesæt og derved undlade en opsplitning – eller du har mulighed for at oprette to annoncesæt.

Her kan du vælge:

Konsolideringen giver de bedste resultater – med mindre, at din opdeling kan gøre Instagram-annoncen så meget bedre, at den får en væsentligt højere konverteringsrate end du ellers ville have haft.

Formodningen er imod at det kan lade sig gøre.

Obsidian konsoliderer altid kampagner.

Ca. 40 % af alle leads i vores Lead Ads-kampagner – B2B – kommer fra Instagram. For mass market B2B virksomheder er Instagram en bedre kanal end LinkedIn er pga. de enormt mange brugere.

Kort om forskellen:

  • Facebook er et nemmere medie at reklamere på, hvis man har brug for en god produktbeskrivelse eller tekst om andet.
  • Instagram er det medie der er bedste til kreativt indhold, men “tillader” ikke lige så meget tekst – ment på den måde at forbrugere oftest ikke ønsker at læse på Instagram.