EP #470 Google Ads til Black Friday feat. Albert Støttrup

En Obsidian-konsulent har hørt Marketing Brief og er ikke helt tilfreds.

Albert mener, at vi glemte de vigtigste ting, da vi snakkede Google Ads og Black Friday for et par afsnit siden. Derfor har vi i dag inviteret ham i Marketing Brief studiet for at gøre os alle 100% klar til Black Friday.

God lyttelyst!

  1. Feed optimering – Google bestemmer keywords ud fra indholdet. Headlines, description, billede osv. NB: Undersøg nu om alle dine produkter er live.
  2. Hvilke felter er et must -> GTIN (Global trade Item Number) & Sales prices (prices drop i søge resultaterne.
  3. Brug Display cusstom intent til at informere om vores tilbud.
  4. Youtube custom intent med tilhørende feed connected op til videoerne.
  5. Juster dine budgetter med Google Analytics – Delay in Google ads.
  6. Hvad gør man hvis man kører automatiske budjusteringer? Seasonality adjustment baseret på konverteringsraten.
  7. Opdater dit feed flere gange dagligt, hvis du ikke kører API løsninger.
  8. Hav nu dynamisk remarketing opsat og byd meget højt på cart abandenors.
  9. Opsæt promotion extention på ALLE dine søgeannoncer
  10. Opsæt sitelinks med BF20 kategori sider samt hero produkter.
  11. Smart bidding