EP #468 Sådan skal du måle din e-mail marketing
Hvordan måler Sleeknote på værdien af e-mails? Hvordan gør Obsidian?
Og hvilke KPI’er giver mest mening at måle efter i sin e-mail marketing indsats?
Dette kan du blive klogere på i dagens afsnit af Marketing Brief, hvor Emil og Halfdan gennemgår deres vigtigste learnings og erfaringer med e-mail marketing for både B2B og B2C virksomheder.
Rigtig god fornøjelse!
Ecommerce
- Omsætning
- Omsætning per subscriber
B2B
- Svar
- Kliks
- Konverteringer
- Handling (eksempel med kunde som skal bruge x feature)
Sekundær
- CTR
- Open rate
- Unsub rate
- Reading time
- Delivery rate
Hvad skal du bruge det til?
- Tilpas dine templates til mål (plain vs. HTML eksempelvis)
- Opdel i segmenter afhængig af, hvad de tidligere har gjort eller ikke gjort
- Opdel dine KPI’er efter dine mål