EP #468 Sådan skal du måle din e-mail marketing

Hvordan måler Sleeknote på værdien af e-mails? Hvordan gør Obsidian?

Og hvilke KPI’er giver mest mening at måle efter i sin e-mail marketing indsats?

Dette kan du blive klogere på i dagens afsnit af Marketing Brief, hvor Emil og Halfdan gennemgår deres vigtigste learnings og erfaringer med e-mail marketing for både B2B og B2C virksomheder.

Rigtig god fornøjelse!

Ecommerce

  • Omsætning
  • Omsætning per subscriber

B2B

  • Svar
  • Kliks
  • Konverteringer
  • Handling (eksempel med kunde som skal bruge x feature)

Sekundær

  • CTR
  • Open rate
  • Unsub rate
  • Reading time
  • Delivery rate

Hvad skal du bruge det til?

  • Tilpas dine templates til mål (plain vs. HTML eksempelvis)
  • Opdel i segmenter afhængig af, hvad de tidligere har gjort eller ikke gjort
  • Opdel dine KPI’er efter dine mål