EP #601: Serverside tagging via Google Tag Manager

Google Tag Manager er for mange den nemmeste måde at få serverside tagging på. Det er hurtigt, billigt og næsten lige så godt som en custom løsning. Episoden her handler om hvordan du får mest ud af det.

  • Hvad betyder ssGTM?
  • Hvad er fordele og ulemper ifht. en reelt custom integration?
    • Pris
    • Hastighed
  • Hvordan sætter du det op?
    • Stape
    • Custom via Google Cloud Platform, Azure, AWS eller lignende
  • Hvilke fordele giver det?
    • Adblockers
    • Privacy browsers
    • ITP
    • Langsomme internetforbindelser
  • Omkostninger
    • Implementeringsomkostninger (10-15k ved os)
    • Serveromkostningerne (20-100 USD)
  • Hvad kan du sætte op i ssGTM?
    • Facebook Ads
    • Snap Ads
    • Pinterest Ads
    • TikTok Ads
    • Google Ads
    • HubSpot
    • Google Analytics UA / GA4
    • (ikke LinkedIn 🙂 )
  • Hvordan får du mest ud af opsætningen?
    • dataLayers, der sender fx email, telefonnummer mm
    • Flyt alt over i GTM
  • Overvejelse: Client/server eller kun server-setup?
    • Stabilitet vs hastighedsoptimering

Denne episode transkriberet

[00:00 – 00:07] Hvis du vil have en god dag, så kan du gerne lade dig ud af at tjekke på vores hjemmeside.
[00:07 – 00:09] www.marketingbrief.dk
[00:09 – 00:15] Marketingbrief er et podcast med konkrete tips, tricks og hacks til din online markedsføring.
[00:15 – 00:22] Formatet er 10 minutter pr. episode, ingen bullshit eller sag.
[00:22 – 00:28] Bag mikrofonen finder du alt det aktive og emil-christensen.
[00:28 – 00:32] Velkommen til episode 601 af Marketingbrief. Mit navn er Halften Tim.

602