EP #600 Diminishing returns i marketing

Jo flere penge du bruger, jo dårligere virker din marketing. Det kaldes også ‘diminshing returns’ og findes på de platforme, vi arbejder med – fx Google Ads, Facebook Ads m.v.

Hvordan opstår diminishing returns?

  1. Increasing the frequency of ads on a single platform
  2. Using the same ad creative across multiple platforms
  3. Putting all your eggs in one basket
  4. Increasing the budget for a single campaign
  5. Increasing the number of promotions or discounts
  6. Increasing the frequency of email marketing campaigns
  7. Too many social media posts

Hvad kan du gøre ved det?

  1. Husk din top funnel – få nye personer ind i tragten
  2. Udvid målgruppen – større målgruppe (fx flere lande) til de samme produkter eller flere produkter og services til den samme målgruppe

Denne episode transkriberet

[00:30 – 00:39] 600 Marketing Brief, det er jo et jubilæums episode, så vi har glædet os sindssygt meget til at tage et klassisk nørdet emne her i dag.
[00:41 – 00:48] Dagens emne det er Diminishing Returns, og det er noget vi faktisk har lavet en episode om tidligere, helt tilbage i episode 198.
[00:49 – 00:55] Men dengang var det specifikt i forhold til Facebook-annoncering, og nu kommer vi til at gå lidt mere overordnet til det i forhold til marketing i det hele taget.
[00:55 – 01:00] Årsagen til at det her er et emne vi skal ind på, det er at vi står på tærsten til 2023.
[01:01 – 01:07] Der er mange som måske ikke havde det år i 2022 de gerne ville have, derfor har de nogle forventninger til at der er noget der skal ændres,
[01:08 – 01:11] man skal lave noget andet i stedet for marketing for at nå ens målsætning i 2023.

599 601