EP #598: Sådan planlægger du dig til success i 2023

Budget

  • Bottom up med omsætning og bundlinje (hvor kommer din omsætning fra og hvor meget får du)
  • Omkostninger efter din bundlinje eller omsætning

Planlægning i marketing

  • Kvartaler
  • Opdel dine kanaler i stages (ideas, experiments, repeatability, scale)
    • 80% fokus på repatability og scale
    • 20% på experiments
    • De fleste virksomheder gør det omvendt
    • Hvis du har 2-3 kanaler i scale, så har typisk en sund virksomhed

Målsætning

  • Omsætning på år
  • OKRs på kvartaler
  • Salgsbudgetter på måneder
  • Ugentlige sprints

Denne episode transkriberet

[00:00 – 00:12]: Marketingbrief er et podcast med konkrete tips, tricks og hacks til din online markedsføring.
[00:12 – 00:16]: Formatet af Tim Butterberg. Sole, ingen budget eller sag.
[00:16 – 00:24]: Bag mikrofonen finder du alt det, Tim og Emil Christensen.
[00:24 – 00:31]: Hej og velkommen til episode 598 af Marketingbrief. Mit navn er Halvton Tim. Og mit navn er Emil Christensen.

597 599