EP #441: Hvilken af Facebooks budgivningsstrategier skal du vælge?

Hvad er det lige man skal tænke over når man indstiller sin budgivningsstrategi på Facebook Ads?

Facebook Ads har flere forskellige budsgivningsstrategier som man kan indstille på når man først går igang med at annoncere på Facebook. Det kan dog godt blive ret teknisk og nørdet, og svært at forstå for mange. Hvis du selv har lidt problemer med at forstå hvad de forskellige egentlig kan, eller hvis du bare gerne vil forstå fordelene og ulemperne noget bedre, så lyt med her, hvor Emil og Halfdan gennemgår strategierne og snakker om deres erfaring med dem. 

I dette afsnit bliver der taget godt fat i det lidt mere tekniske aspekt af Facebook Ads, og alt det der godt kan virke lidt for nørdet kommer til at virke mere simpelt og lige til. Emil og Halfdan forklarer strategierne og hvad de hver især synes om dem. 

Lyt med her og bliv klogere på: 

  • Hvilke forskellige Facebook Ads budstrategier der findes
  • Hvad de forskellige strategier kan gøre for dig 
  • Hvem der bør overveje de forskellige strategier og hvornår

Tidskoder for Afsnittet: 

00:00 – Intro til programmet og afsnittet

01:00 – Budgivnings strategier

02:15 – Laveste pris (Den Automatiske strategi)

03:00 – Cost Cap

04:20 – Bid Cap 

05:35 – Testamente eksemplet 

07:00 – Forskellen på Cost Cap og Bid Cap

07:40 – Target cost 

09:20 – Hvor indstiller jeg dette? 

10:35 – Eksempler på hvornår de giver mening 

  • Cost Cap 
  • Bid Cap 
  • Target Cost

13:15 – Afsluttende 

.

Noter: 

Facebook Ads Budgivningsstrategier: 

  • Laveste pris: 
    • Den automatiske budgivningsstrategi, som den er indstillet på når man starter sin annoncering. Den er meget simpel, Facebook har en algoritme, der finder dig så meget som mulig indenfor det budget du har sat. Den starter så lavt som muligt og går så op, men den bliver ved til budgettet er brugt. 
  • Cost Cap: 
    • Her indstiller du på den algoritme som Facebook har skabt. Du sætter et beløb, som Facebook skal levere til i gennemsnit. Det er en god idé, hvis du vil have fuld kontrol og ikke nødvendigvis tjener penge på din annoncering. Det har dog den ulempe at du ikke nødvendigvis bruger dit budget samt at du muligvis hindrer algoritmen i at indsamle nok data til at forbedre dine resultater. Det er som at køre med håndbremsen trukket.
  • Bid Cap: 
    • Med denne metode indstiller man igen på algoritmen, og her modarbejder man den mere direkte. Man sætter en konkret maksimumpris i auktionen. Hvilket betyder at hvis du sætter en pris på 50 kr. og Facebook kan skaffe det til 51 kr., så gør Facebook det ikke. Dette resulterer ofte i en underlevering grundet budgrænsen. 
  • Target Cost: 
    • Med denne indstiller man en fast CPA og dermed får man kun de konvertertinger, der er tæt på den ønskede CPA. Med denne metode risikerer man igen underlevering. Det er stabilt, men kan levere dyrere resultater!

440