EP #440: Hvordan sælger du et online kursus?

Hvad er det lige forskellen er på at markedsføre et online kursus i forhold til alt andet? 

Der er uendeligt mange måder at markedsføre og sælge et produkt eller en service på, men hvad er det lige man skal huske hvis det er man gerne vil promovere et online kursus? Måske lyttede du med på sidste afsnit, hvor Halfdan og Emil snakkede om, hvordan de havde båret sig ad med at lave et online kursus, eller måske du bare har brug for tips og tricks til at markedsføre og sælge et produkt. Lige meget hvad, så lyt med her, hvor Halfdan og Emil gennemgår deres markedsførings strategi for deres online kursus. Det indebærer både, hvad de allerede har gjort, og hvor processen forsat kommer til at tage dem hen. 

Det er vigtigt at man kan kende forskellen på, hvorfor man selv synes at produktet eller servicen er fantastisk, og så hvilken værdi det kan skabe for en mulig kunde. Man skal forstå, hvordan man kan frembringe en interesse hos folk allerede inden produktet er klar. Dette er vigtigt for at kunne forvente et hurtigere salg når produktet endelig rammer markedet.  

Lyt med her hvis du ønsker at blive klogere på: 

  • Hvor du skal starte din markedsføringsstrategi for at sikre dig opmærksomhed
  • Hvilke mulige værktøjer du kan gøre brug af, og hvornår du skal overveje dem
  • Hvordan du skal række ud for at opnå en god markedsføring

Tidskoder for afsnittet:

00:00 – Intro til programmet og afsnittet

01:30 – Landing Page 

  • 01:50 – Framework (WordPress & Genesis)
  • 03:00 – Drag & Drop Builder (WordPress Blocks)
  • 04:45 – Resultat vs. Omkostning

05:50 – Landing Page Copy

  • 06:15 – Fokus på værdien 
  • 07:20 – Værdi vs. Funktionalitet 
  • 08:10 – Andre elementer du bør inkludere

09:20 – Psykologiske Triggers (Episode #73)

10:20 – Markedsføring af et online kursus

  • 10:55 – Earlybird tilmelding 
  • 11:35 – Email-liste 
  • 12:45 – Morten Münster eksemplet (Episode #384)
  • 14:10 – LinkedIn
  • 15:20 – Facebook & Lead ads
  • 16:40 – Google ads & Custom intent
  • 17:35 – SEO 
  • 17:50 – Promovering igennem andre medier 

19:00 – Afrunding og opsumering 

19:35 – Afsluttende 

Noter: 

Landing Page: 

  • Landing page for Emil og Halfdan’s online kursus er: Hubspotpro.dk
    • Den er bygget i WordPress i kombination med Genesis. 
  • Der er mange måder hvorpå du kan skabe din egen landing page (landings side) for dit online kursus. I dette afsnit gennemgår Halfdan og Emil bare hvad de har brugt og hvad de kan anbefale ud fra deres egne erfaringer. De kommer også ind på, hvorvidt der er pengene værd at betale sig fra det, eller om man bare bør gøre det selv, og hvor meget tid og energi man egentlig burde bruge på det. 

Landing Page Copy: 

  • Landing page copy er dit tekstforfatning til din landingsside, altså hvad du skriver og gør tilgengeligt for de besøgende på siden. Halfdan og Emil anbefaler at man lægger vægt på værdien i denne. Så gør det klart for den besøgende hvad det er de får ud af kurset, og hvilket output de får med sig når de har været igennem kurset. Lad teksten handle mindre om metoden, altså hvad de kommer til at lære, men mere om den værdi det kommer til at skabe for dem, og hvad målsætningen er for selve kurset. 

Tænk over visse principper: 

Tidskoder for afsnittet:

00:00 – Intro til programmet og afsnittet

01:30 – Landing Page 

  • 01:50 – Framework (WordPress & Genesis)
  • 03:00 – Drag & Drop Builder (WordPress Blocks)
  • 04:45 – Resultat vs. Omkostning

05:50 – Landing Page Copy

  • 06:15 – Fokus på værdien 
  • 07:20 – Værdi vs. Funktionalitet 
  • 08:10 – Andre elementer du bør inkludere

09:20 – Psykologiske Triggers (Episode #73)

10:20 – Markedsføring af et online kursus

  • 10:55 – Earlybird tilmelding 
  • 11:35 – Email-liste 
  • 12:45 – Morten Münster eksemplet (Episode #384)
  • 14:10 – LinkedIn
  • 15:20 – Facebook & Lead ads
  • 16:40 – Google ads & Custom intent
  • 17:35 – SEO 
  • 17:50 – Promovering igennem andre medier 

19:00 – Afrunding og opsumering 

19:35 – Afsluttende 

.

Noter: 

Landing Page: 

  • Landing page for Emil og Halfdan’s online kursus er: Hubspotpro.dk
    • Den er bygget i WordPress i kombination med Genesis. 
  • Der er mange måder hvorpå du kan skabe din egen landing page (landings side) for dit online kursus. I dette afsnit gennemgår Halfdan og Emil bare hvad de har brugt og hvad de kan anbefale ud fra deres egne erfaringer. De kommer også ind på, hvorvidt der er pengene værd at betale sig fra det, eller om man bare bør gøre det selv, og hvor meget tid og energi man egentlig burde bruge på det. 

Landing Page Copy: 

  • Landing page copy er dit tekstforfatning til din landingsside, altså hvad du skriver og gør tilgengeligt for de besøgende på siden. Halfdan og Emil anbefaler at man lægger vægt på værdien i denne. Så gør det klart for den besøgende hvad det er de får ud af kurset, og hvilket output de får med sig når de har været igennem kurset. Lad teksten handle mindre om metoden, altså hvad de kommer til at lære, men mere om den værdi det kommer til at skabe for dem, og hvad målsætningen er for selve kurset. 

Tænk over visse principper: 

  • Urgency: 
    • At få den besøgende til at føle at de ikke har evigheder til at tænke over dette tilbud. Det gøres bl.a. med early bird billetter. 
  • Scarcity: 
    • Få den besøgende til reagere hurtigere ved at skabe en følelse af at der er en begrænset fordel de kan opnå, som for eksempel, når de første 100 får en gave med. 
439 441