EP #490: 5 kanaler til markedsføring af webinars

I dagens afsnit af Marketing Brief taler Emil og Halfdan om webinars. I en tid som denne hvor alt næsten foregår online, er det næsten umuligt ikke at støde på et webinar eller to om dagen. Derfor er det vigtigt også at markedsføre dem på bedst mulig vis og vide hvilke kanaler der giver det bedste afkast.  Det vil vi give vores bud på i denne episode.

Vi håber som altid at du har lyst til at lytte med! 

Når Obsidian laver webinars, bruger vi som regel følgende metoder til promovering:

  • Udsendelse af e-mails til vores nyhedsbrevsliste (mange og gratis tilmeldinger)
  • Facebook Ads (mange og billige tilmeldinger)
  • LinkedIn Ads (få og dyre tilmeldinger)
  • LinkedIn Organic (afhænger af følgerskare, men billige tilmeldinger)
  • Personlig outreach til relevante personer (få og dyre tilmeldinger, afhængigt af timepris)

Learnings:

  • “Svar her for at blive tilmeldt” på e-mail kræver tid, men giver meget engagement og er et positivt signal til alle spamfiltre
  • Korte tilmeldingstekster giver en højere konverteringsrate end lange tekster for os
  • Video-præsentationer på ca. 30 sekunder øger konverteringsraten
489 491