EP #491: 3 learnings fra 500k i ad spend på et kedeligt produkt

I dagens afsnit af Marketing Brief taler Emil og Halfdan om hvilke learnings de har haft ved, at køre et intensivt projekt med 500k i ad spend. Produktet er lav-interesse – ligesom fx en a-kasse, men er ikke en a-kasse.

Hvilke erfaringer har de gjort sig, hvad har fungeret og hvordan promoverer man et kedeligt produkt. Alt dette kan du blive meget klogere på i denne episode.

Vi håber som altid at du har lyst til at lytte med!

Vi har for nyligt kørt et intensivt projekt over 3 måneder med 500k i ad spend. Produktet er lav-interesse – ligesom fx en a-kasse, men det er ikke en a-kasse.

3 store learnings:

  1. Vi havde til at starte med kun grafiske kreativer og billeder. Vi tog ud til vores kunde og optog 6 små videoer med medarbejdere. Alle under et minut. Det var herfra de bedst performende kreativer på kontoen. Produktet er kedeligt, men mennesker er mennesker, så vi kunne forbedre performance ved at være mere personlige og ligne en kampagne mindre.
  2. Negative kommentarer er meget skadelige. Vi undervurderede hvor meget engagement kampagnerne tiltrak sig (kedeligt produkt, men vi brugte mange penge). Nogle negative kommentarer fik lov til at stå i nogle dage og vi kunne se, hvordan det trak performance ned. Da vi svarede på kommentarer og ryddede ud, fik vi bedre performance.
  3. Kontoens kreditkort røg af i en kort periode. Da kontoen kørte igen 2-3 dage efter var vores CPA øjeblikkeligt 3x højere, fordi at al læring på samtlige kampagner blev genstartet. Det var en dyr fejl. Et backup-kreditkort havde sparet os for mange penge her.
490 492