EP #573: Shopify Audiences: Din nye bedste Facebook-ven som Shopify-shop?
iOS14 har gjort det sværere at bruge Facebook og Instagram Ads til at vækste din Shopify shop.
Det har gjort ondt på Shopifys aktiekurs, der siden toppen i efteråret 2021 er faldet med ca. 70 %.
Nu kommer Shopify med et nyt tiltag kaldet Shopify Audiences:
- Shopify Audiences er “målgruppedeling”.
- Shopify Plus-shops kan deltage.
- Data bliver samlet af Shopify, uploadet til Facebook og delt til de enkelte shops, der får adgang til “high intent”-audiences inden for deres produktsegment.
- Ingen annoncører kan downloade nogle lister – det er ‘bare’ anonyme målgrupper.
- Du deler lidt data med dine konkurrenter – men alle Shopify-shops opretter et værn mod ikke-Shopify shops. Du har meget mere at vinde end at tabe.
En af flere ting Shopify gør, der giver dem en competitive advantage:
- Shop Pay, hvor når du har købt på én Shopify-shop, er dine informationer gemt på alle andre
- Deres logistik-system i USA og Canada
- Og nu målgruppe-deling, så alle Shopify-shops har lavere markedsføringsomkostninger.
Galt eller genialt?
Det vil tiden vise.