EP #572: E-handel: Sådan genererer du lige nu e-mails til 2-3 kr. pr. stk. med Facebook Ads

Nogle e-handelsvirksomheder oplever lige nu færre salg end tidligere. Kombinationen af manglende corona-medvind, at folk bruger penge på rejser og oplevelser og faldende rådighedsbeløb pga. inflation gør ondt.

Men leads er lige så billige som de altid har været.

Har du råd til at investere i salg i fremtiden i stedet for her og nu?

Her er Obsidians ‘best practice’ leadgenerering til konkurrencer:

  1. Opret en konkurrence. Udlod et fedt produkt. Gerne en høj værdi. Gå sammen med et andet brand og lav noget sammen, hvis du vil dele opmærksomheden (og omkostningerne) med nogle andre.
  2. Brug Lead Ads. Hvis du er hardcode, opsætter du Conversion Leads, så du får mere relevante leads. Kræver lidt teknisk snilde lige nu, men det kan lade sig gøre og det virker.

Vi bruger ofte 5-10 % LAL på alle historiske kunder eller 180 dages Purchase-events som målgruppe.

  1. Alle tilmeldinger ryger øjeblikkeligt ind i en automation, der skal lade dem lære virksomheden bedre at kende.
  2. Test dine kreativer. Du bør kunne ramme en leadpris på 2-3 kr., hvis du er rigtigt god, så hvis du ligger meget over dette, skal du arbejde med målgrupper og kreativer.
  3. Skaler, rinse & repeat.

Investering i leads er en investering i e-mail marketing og det bedste, du kan gøre for salg ikke nu, ikke om 7 dage, men til næste år.

571 573