EP #108: Er det blevet sværere at skalere med online markedsføring?


Download episoden
Verdens første bannerannonce havde en CTR (Click Through Rate) på 80 %.

I dag skal du være dygtig for at ramme 0.5 %.

Skalering er blevet sværere og i takt med at en markedsføringskanal – Facebook, AdWords, bannere m.v. – bliver kendt, bliver markedet mættet og effekten aftager. Samtidigt har alle nu lige adgang til teknologi og viden.

Er det blevet sværere – og hvad betyder det for dig, der gerne vil være foran i dit arbejde? Det er emnet for EP #108 af Marketing Brief.

Inspiration:

Growth is getting hard from intensive competition, consolidation, and saturation

  • Det bliver sværere at slå igennem med apps
  • Priserne på Facebook stiger
  • Priserne på AdWords stiger (det har de gjort i lang tid)
  • CTR falder og falder
  • Brugen af AdBlock stiger
  • Alle konkurrenter har lige adgang til alle værktøj
  • Indgangsbarrieren hæves hele tiden
  • Lige adgang til værktøjer (som Sleeknote) er sindsygt
  • Hele virksomheden er marketing nu
  • Ikke nok længere bare at smide din annonce ud i hovedet på folk
  • Du bliver nød til at tænke “ud af boksen”. Det nytter ikke noget, at du laver blog posts som alle andre laver.
  • I dag kan du godt skalere virksomheder ud fra personligheder / individer
107 109