EP #109: Bedre emnelinjer til e-mail marketing (og hvorfor open rate ikke er den ultimative KPI)
Download episoden
At skrive en god emnelinje er en kunstart – og måske det vigtigste du gør, når du udsender en e-mail. Hvis emnelinjen ikke fænger, klikker folk sig ikke ind.
EP #109 af Marketing Brief handler om at skrive bedre emnelinjer og hvordan du får flere til at åbne dine gode e-mails.
- Folk misforstår open-rate
- Personaliseringshack – skriv alt med småt i emnelinjen
- Merge tags med segmentvariabler
- Stærke følelser – skriv alt med stort
- Specifikke tal – 23,6% istedet for 30% (tillid og valid data)
- Prøv emojis
- Misforstået antagelse med udelukkende navn som afsender og ikke navn + brand
Template for at udfylde emnelinje:
– Konfrontation: – Nysgerrig:
– Hvordan: – Humør:
– Tal:
– Holy-shit:
– Udtalelse:
– Tidsbegrænset:
– Tips:
– Advarsel:
- Skriv til en enkelt modtager, ikke en gruppe
- Gensend uåbnede mails
- Urgency, urgency, urgency
- Video: Billede: Rapport: