EP #108: Er det blevet sværere at skalere med online markedsføring?
Download episoden
Verdens første bannerannonce havde en CTR (Click Through Rate) på 80 %.
I dag skal du være dygtig for at ramme 0.5 %.
Skalering er blevet sværere og i takt med at en markedsføringskanal – Facebook, AdWords, bannere m.v. – bliver kendt, bliver markedet mættet og effekten aftager. Samtidigt har alle nu lige adgang til teknologi og viden.
Er det blevet sværere – og hvad betyder det for dig, der gerne vil være foran i dit arbejde? Det er emnet for EP #108 af Marketing Brief.
Inspiration:
http://andrewchen.co/growth-is-getting-hard/
- Det bliver sværere at slå igennem med apps
- Priserne på Facebook stiger
- Priserne på AdWords stiger (det har de gjort i lang tid)
- CTR falder og falder
- Brugen af AdBlock stiger
- Alle konkurrenter har lige adgang til alle værktøj
- Indgangsbarrieren hæves hele tiden
- Lige adgang til værktøjer (som Sleeknote) er sindsygt
- Hele virksomheden er marketing nu
- Ikke nok længere bare at smide din annonce ud i hovedet på folk
- Du bliver nød til at tænke “ud af boksen”. Det nytter ikke noget, at du laver blog posts som alle andre laver.
- I dag kan du godt skalere virksomheder ud fra personligheder / individer