EP #551: Sådan finder du guld via TikToks Ads Library

TikTok har lavet et Ads Library ligesom Facebook har.

Men TikToks er endnu bedre af to årsager:

  1. I stedet for at søge på en specifik virksomhed, kan du søge på industrier og lande og se alle annoncer i den pågældende kategori. Du får inspiration ikke kun fra de virksomheder, du kender, men alle. Du kan tilmed vælge, om det er kampagner, der optimerer efter Reach, Conversions, App Installs eller andre kampagnemålsætninger.
  2. På den enkelte annonce kan du klikke ind og se likes, kommentarer, shares m.v. Det giver en klar indikation af performance – noget, som du ikke kan gøre med Facebooks Ads Library.

Hvor er TikTok i øvrigt?

  • Sporing er stadig svag, men serverside tagging er på vej i bl.a. Shopify
  • TikTok arbejder – ligesom Facebook og Snap – på at trække kunderejsen ind på platformen
  • TikTok har udgivet succescase om Obsidians kunde Nordisk Film: ca. 350 % ROAS på salg af biografbilletter online (og et stort mørketal ifht offline konverteringer).

Svært at spore – men super traction på brugere og endnu relativt få annoncører. Men ikke lige så moden som Snap og målgruppen er yngre og mindre købestærk end både Snap og Facebook.

550 552