EP #506: Hvordan skalerer du online marketing i USA?

I denne episode af Marketing Brief taler vi om hvordan du kan skalere online marketing på det amerikanske marked. Alt er større i USA og der er derfor både fordele og ulemper, man skal være opmærksom på når man skal udvide til dette marked. Vi vil gå størstedelen af dem igennem i denne episode og vi vil som altid give vores bedste tips og tricks, så du kan få den bedst mulige start både hvad der omhandler B2C og B2B.

Vi håber som altid at du har lyst til at lytte med!

Kanaler:

  • Facebook (ikke så godt som Europa)
  • LI Ads meget bedre pga flere brugere
  • Snap (voldsomt)
  • Native advertising (meget større end Europa)
  • Affiliate marketing (meget større end Europa)
  • Liberalt forhold til data: Du kan købe e-maillister og spam er ikke rigtigt en ting.

Content (B2C):

  • Meget mere sælgende, meget mere på
  • Reviews, stjerner, quotes
  • Svært at være på markedet UDEN discounts som B2C – hele markedet er baseret på discounts og incentives, inkl. cashback

Content (B2B):

  • Webinars
  • Salgsprocessen
505 Conversions API via Google Tag Manager 507