EP #492: Hvordan kan du gøre dit affiliate-program mere attraktivt?
I dagens afsnit af Marketing Brief taler Emil og Halfdan om hvordan du kan optimere dit affiliate-program. Hvordan gør du det i bund og grund mere attraktivt for din affiliate. Det vil de give deres tips og tricks til, så du får de bedste forudsætninger for brugen af affiliate marketing.
Vi håber som altid at du har lyst til at lytte med!
- EPC’en er kongen. Du skal have en høj EPC. Det kan ske via en høj konverteringsrate eller en høj kommission – eller en kombination af begge to.
- Outreach til relevante affiliates.
- Hvis du ikke kan tilbyde en øjeblikkeligt højere EPC; så tilbyd value-add på en anden måde. Fx indsigt i hvilke produkter, der sælger bedst, relevante søgeord som din affiliate kan gå efter eller anden måde at hjælpe hinanden på.
- Kontinuerlige beskeder i dit program i forbindelse med trends, særlige udsalgsperioder, særlige rabat-koder til affiliates og lignende.
- Tilbyd at rette tekster igennem for din affiliate: Hvordan kan du hjælpe dem med at sælge mere?
- Inviter de bedste affiliates ind og behandl dem som den kollega, de i realiteten er – et personligt forhold mindsker også risikoen for, at de hopper over til et andet affiliate-program når en anden skriver til dem.
- Sæt ikke satsen op for så at sætte den ned igen kort tid efter – det tager folk dårligt imod, da de har brugt tid og energi på at implementere netop dit website på deres affiliate sites.
- Konkurrencer for at incentivere affiliates ekstra kan virke. Bedre Nætter og 3byggetilbud har gjort det rigtigt fint tidligere.