EP #642: Hov – nu er målbar branding faktisk en ting feat. Magnus Barken
I denne episode af Marketingbrief, episode 642, taler værterne Emil og Halfdan om branding og målbar branding. De indrømmer, at de tidligere har set ned på branding, men de erkender nu dens betydning, især i en tid, hvor performance marketing bliver mere udfordrende at spore.
Denne episode transkriberet
I denne episode af Marketingbrief, episode 642, taler værterne Emil og Halfdan om branding og målbar branding. De indrømmer, at de tidligere har set ned på branding, men de erkender nu dens betydning, især i en tid, hvor performance marketing bliver mere udfordrende at spore.
De har inviteret Magnus Barken fra Obsidian som gæst for at diskutere, hvordan branding kan påvirke både kortsigtede og langsigtede resultater. Magnus deler nogle konkrete cases, der viser, hvordan skiftet fra performance-tilgange til branding-tilgange øgede ordreværdier, forbedrede ROAS og tiltrak flere nye kunder.
Indholdet i brandingkampagner behøver ikke være dyrt eller avanceret. Det kan omfatte brug af influencers, long-form videoer og værktøjer som augmented reality eller polling ads for at engagere målgruppen. For virksomheder med større markeder, anbefales det at indsnævre målgruppen for at opnå bedre resultater, da Facebook-algoritmerne har sværere ved at optimere for rene brandingkampagner.
Værterne og gæsten deler også en tommelfingerregel om at ramme målgruppen mindst to gange om ugen for at opnå en effektiv brandingeffekt. Samlet set konkluderer de, at branding er relevant og kan levere gode resultater, selvom det kræver overvejelse af målgrupper og indholdsstrategier.