EP #498: Gated Content vs. Gratis
I dagens afsnit af Marketing Brief taler Emil og Halfdan om gated content vs gratis content. Hvad er forskellen, hvordan kan du gate dit content og i hvilke situationer skal du gøre hvad? Det giver de dig gode tips og tricks til samt eksempler på både gratis og gated content og hvornår det har fungeret godt.
Vi håber som altid at du har lyst til at lytte med!
- Hvad er forskellen?
- Hvordan kan du gate dit content?
- Blog
- Whitepaper
- Webinar
- Video
- Guides
- Data
- Podcast
- Konferencer
- Research
- Eksempler
- Sleeknote – blog
- Obsidian – webinar
- Mette Will – research om email marketing
- Sinful – data (ikke gated)
- Gated vs. gratis
- B2b vs. b2c
- Gated – du får information på lead
- Gated – det bliver en del af en funnel
- Gated – færre vil læse/se dit indhold
- Gated – hvis de indhold omhandler dit produkt, så er gratis måske bedre
- Gated – “leads”
- Gratis – større reach
- Gratis – flere links
- Gratis – giv, giv, giv (i sidste ende kommer det tilbage)
- Drift eksempel. Slår sig op på intet gated content (en af de største vækstcases – men er gået over til gated content nu)