EP #447: Facebook lukker ad accounts til højre og venstre: Hvad kan du gøre?

Det kan være svært at følge med i hvorfor Facebook lukker flere og flere ad accounts på trods af at deres retningslinjer ikke har ændret sig… 

Facebook er en af de mest populære platforme at annoncere på, men hvordan kan man sikre sig at ens ad account ikke bliver lukket? Hvis du arbejder med marketing og annoncerer på Facebook, eller overvejer at begynde på det, så lyt med her, hvor Emil og Halfdan gennemgår de vigtigste do’s & don’t’s for at annoncere på Facebook.  

Selvom Facebooks retningslinjer ikke har ændret sig så har Facebook lavet et skift i hvordan de håndhæver deres retningslinjer. De er blevet mere strikse og derfor er der mange ting man som marketingmedarbejder skal holde styr på for at sikre sig at man kan få sine annoncer godkendt, og undgå at få sin konto lukket. 

Lyt med her og bliv klogere på: 

  • Hvilke retningslinjer for Facebook ad accounts der er vigtigst at huske
  • Hvordan du sikrer dig at din ad account ikke bliver lukket af Facebook
  • Hvad du kan gøre, og hvad du burde gøre, hvis din konto allerede er blevet lukket

Tidskoder for Afsnittet:

00:00 – Intro til programmet og afsnittet 

01:15 – Hvorfor lukker Facebook annonce konti 

02:45 – Hvad kan du gøre for at undgå at blive lukket?

  • 02:55 – Undgå kontroversielle emner 
  • 03:25 – Eksempel fra virkeligheden
  • 04:45 – Trigger keywords
  • 05:20 – Undggå direkte tale 
  • 06:30 – Billeder
  • 06:50 – Din landingsside
  • 07:40 – “Du glemmer det aldrig” eksempel

08:15 – Hvad gør du hvis din Facebook er blevet lukket? 

  • 08:40 – Skriv til support 
  • 09:25 – Prioriteret support – igennem Obsidian
  • 10:45 –  Start forfra 

12:10 – Afsluttende  

.

Noter:

Hvad er det vigigste at passe på med når du annoncerer på Facebook? 

  • Emne: 
    • Det er vigtigt at du ikke kommer ind på kontroversielle emner. Lige meget om det er fordi du egentlig kommer med en udtalelse der ønsker at tage afstand til et sådant emne, og ikke støtte det, så er det maskine der sidder og sorterer, og den lukker din konto hvis det ser ud som om du har noget med et kontroversielt emne at gøre.  
  • Sprog: 
    • På samme måde er det vigtigt at man tænker over hvilke ord man bruger. Du må ikke bruge forkortelser der kan misforståes eller skrive noget der er uacceptabelt på et andet sprog. Det er stadig en maskine der sidder og gennemgår det, og den slår ud på alle denne slags ord og så lukker den din ad account. 
  • Tale: 
    • Det er også vigtigt at tænke over, hvordan du snakker til læseren eller kunden. På Facebook må du ikke snakke direkte til læseren, du må derimod gerne snakke generelt, men din reklame må ikke virke for personaliseret eller for retningsbestemt. 
  • Billeder: 
    • Der er også maskinel genkendelse på billeder. Altså, Facebook vil genkende hvis der er pistoler eller andet forbudt materiale på billederne også. Undgå alt der kan misforståes istedet for at tage chancen. 

Alt det overnstående gælder samtidig for din landingsside. Facebook scanner nu også din landingsside, så hvis denne indeholder materiale som Facebook ikke vil acceptere i en annonce så bliver annoncen afvist hvis den linker til denne side. 

Facebooks retningslinjer: https://m.facebook.com/policies/ads/

446 448