EP #390: Facebook Annoncering i 2020
Facebook annoncering er stadig et af de vigtigste områder for Obsidian Digital og Sleeknote i 2020. Hør Halfdan og Emils tanker om, hvad de store trends er, og hvordan du forbereder dine annoncer på dem.
De store trends:
- CPM stiger, og der kommer mere fokus på det kreative (same old story)
- Antallet af visninger begynder måske at falde i news feed, og du skal være klar der hvor de samles op (Instagram, Stories m.v.)
- Stories bliver i højere grad et konverterings-medie
- Facebook kæmper en kamp mod ITP, adblockers mm. og har sværere ved at vise værdien af platformen – hvad sker der her?
Hvordan er du god til Facebook ads i 2020?
- Solid algoritmeforståelse; valg af rigtige budmodeller, kampagnemålsætninger, 100 % korrekt opsætning af sporing fra starten af
- Et kreativt team; teknikken skal sættes op én gang, det kreative skal hele tiden fornyes; en virkeligt dygtig copywriter og videomand er nogle af de vigtigste forudsætninger
- Brug af Facebook korrekt i funnel; ikke nødvendigvis til at lukke salget, men nærmere til at starte kunderejsen
Hvad kommer vi til at se mindre af?
- Organisk er næsten væk nu
- Facebook Live er næsten væk igen
- Chatbots er blevet nerfed (liste-funktionaliteten er væk)