EP #452: 7 greb til højere konverteringsrate på din landingsside til betalt trafik

Oplever du en lav konverteringsrate på din betalte annoncering?

Så kan det i de fleste tilfælde være en rigtig god idé at vende fokus mod dit website og kigge på, hvordan dette kan optimeres.

I dagens afsnit af Marketing Brief går Emil og Halfdan igennem 7 punkter, som alle kan hjælpe dig med at forbedre din konverteringsrate på dit website.

Vi håber, at du har lyst til at lytte med!

  1. Få en ny og dedikeret landingsside via fx Landingi, Instapage eller Unbounce. Hør EP #417.
  2. Hastighedsoptimering på din landingsside.
  3. Brug video til at øge time spent on page og højne konverteringsraten.
  4. Implementer exit intent Sleeknote-popup til at spørge folk, hvorfor de forlader.
  5. Implementer funnel-tankegang: I stedet for at gå direkte på dit tilbud, så opbyg behovet først og opsæt en reel funnel.
  6. Implementer urgency: Hvorfor købe nu, hvis du kan vente? Rabatkoder, limited editions, ekstra værdi, tidsbegrænsede offers.
  7. Mindsk friktionen ved at konvertere direkte på Facebook / LinkedIn via fx Lead Gen Ads.
451 453