EP #452: 7 greb til højere konverteringsrate på din landingsside til betalt trafik
Oplever du en lav konverteringsrate på din betalte annoncering?
Så kan det i de fleste tilfælde være en rigtig god idé at vende fokus mod dit website og kigge på, hvordan dette kan optimeres.
I dagens afsnit af Marketing Brief går Emil og Halfdan igennem 7 punkter, som alle kan hjælpe dig med at forbedre din konverteringsrate på dit website.
Vi håber, at du har lyst til at lytte med!
- Få en ny og dedikeret landingsside via fx Landingi, Instapage eller Unbounce. Hør EP #417.
- Hastighedsoptimering på din landingsside.
- Brug video til at øge time spent on page og højne konverteringsraten.
- Implementer exit intent Sleeknote-popup til at spørge folk, hvorfor de forlader.
- Implementer funnel-tankegang: I stedet for at gå direkte på dit tilbud, så opbyg behovet først og opsæt en reel funnel.
- Implementer urgency: Hvorfor købe nu, hvis du kan vente? Rabatkoder, limited editions, ekstra værdi, tidsbegrænsede offers.
- Mindsk friktionen ved at konvertere direkte på Facebook / LinkedIn via fx Lead Gen Ads.