EP #451: 5 måder, du kan bruge slideins & exit intent popups som B2B-virksomhed
Hvad er det nu lige popups og slide-in skulle gøre godt for i B2B verdenen?
Pop-ups og slide-ins er fastinventar på de fleste B2C-hjemmesider i dag. Det er dog ikke nogle værktøjer som mange B2B-virksomheder gør brug af og det er en skam, når man kender de mange muligheder som pop-ups og slide-ins også har på B2B-siden. Så hvis du har en B2B virksomhed og kunne tænke dig at vide mere om hvad det måske kan gøre for dig, så lyt med her, hvor Emil og Halfdan snakker om 5 konkrete måder, hvorpå slide-ins og pop-ups kan skabe værdi for din B2B-virksomhed.
Lyt med her hvis du ønsker at blive klogere på:
- Hvordan du kan bruge popups og slide-ins til mere end at give discounts
- Hvilke muligheder du får ved brug af slide-ins og popups
- Hvad du bør overveje udvikle på hvis du allerede bruger popups og slide-ins
Tidskoder for Afsnittet:
00:00 – Intro til programmet og afsnittet
01:10 – Årsagen til emnet for afsnittet
01:35 – Personaliseret kontakt
03:45 – Ressource deling
07:00 – Geo-targetting events
09:10 – Exit-intent
11:10 – Social proof og testimonials
12:00 – Eksemplet fra Marketing Examples
13:30 – Lad dig blive inspireret
14:00 – Afsluttende
.
Noter:
Dette er lidt uddybbende informationer omkring de ting der bliver snakket om i afsnittet. Alt dette bliver også nævnt i afsnittet, men står her så du ikke behøver tage noter under podcasten.
Hvorfor Slide-ins for B2B?
Slide-ins og Popups er ikke den store nyhed i marketing verdenen mere, og der er mange B2C hjemmesider der har fundet mange spændende måder at implementere på. Det er dog de færreste B2B virksomheder, der har forstået potentialet i at nå de besøgende på deres hjemmeside ved brug af slide-ins og popups.
5 måder:
- Personaliseret Kontakt:
Gør din popup eller slide-in personlig så det ikke bare er den samme generiske besked som den besøgende løber ind i alle andre steder. Et eksempel kan være hvis det er for at tilbyde at den besøgende kan blive kontaktet, at man så benytter sig af et billede af en ansat og skriver “bliv kontaktet af Karen” så det bliver en mere personlig kontakt.
På samme måde er det vigtigt at få indstillet din popup eller slide-in så den kan bedømme hvorhenne i kunderejsen de forskellige besøgende er, så de bliver mødt af en relevant besked.
- Ressource Deling:
Her er det vigtigt at vide at der altså ikke snakkes om give-aways eller konkurrencer, men om noget information eller viden som du kan dele med den besøgende, som kun gør dig mere spændende. Dette kan blandt andet være noget indhold du har lavet, der selvsølgelig er relevant for dit produkt og din service. Det kan være at promovere et webinar, en lille info video eller content upgrades.
- Geo-Targeting Events:
Med geo-targeting før du det muligt for dit popup eller slide-in værktøj at genkende, hvor de besøgende kigger med fra, geografisk. På denne måde kan du tilbyde dem adgang til events og muligheder der er nær dem så de bliver mere relevante for det enkelte individ. Dette kan bland andet være at tilbyde dem mulighed for at deltage i et morgenmøde, eller en konference der i nærheden af dem. Det kan også være reklame for enkelte byer eller for større områder.
- Exit-Intent:
Det er præcis det samme værktøj som bruges når B2C forsøger at stoppe deres besøgende fra at efterlade deres kurv, men her skal der ikke tilbydes en rabat eller en præmie. Derimod skal man som B2B bruge muligheden til at tilbyde personlig kontakt og muligheden for at blive kontaktet indenfor et bestemt tidsrum. Du skal blot spørge den besøgende om én simpel ting: “Hvad kan vi hjælpe dig med?”.
- Social Proof & Testimonials:
En måde hvorpå du kan bruge slide-ins og popups er ved at bruge dem til at dele dine customer testimonials. Altså lad andre verificere hvad det er dit produkt eller din service kan, og brug deres ord fremfor dine egne. Dette kan også bruges til når du gerne vil opbygge en email liste, hvor det fungerer meget bedre at det er andre der lovpriser dit nyhedsbrev istedet for dig selv.
Se hvordan i eksemplet nedenfor: