Extended: Facebook og LinkedIn Annoncering for B2B
Facebook og LinkedIn annoncering er backbone for både Sleeknote og Obsidian Digital.
I denne episode går vi i dybden med, hvordan vi bruger de to annonceværktøjer til at vækste vores virksomheder – inkl. målretning, content, samspil med salg og meget mere.
Marketing Brief Extended er 1 times-episoder med den sædvanlige opskrift – ingen salg og bullshit, men vores allerbedste tips direkte til dig.
Agenda:
Facebook og LinkedIn
- Skal man bruge et eller begge medier?
- Fordele ved FB
- Fordele ved LI
Målgrupper
- FB: Brugerdefinerede målgrupper, lookalikes og interesser
- LI: Demografi, jobtitler, arbejdsgivere, account based marketing
Annonceformater
- Newsfeed
- MessageAds (tidl. InMails)
- Lead Ads / Lead Gen Ads
Metoder
- Leadgenerering via indhold, whitepapers, webinars
- Direkte leadgenerering (bliv kontaktet)
- Brand awareness
- Trafikgenerering til website
Materiale
Vi har lavet Extended-episode om dette – lyt her.
Measurement
- Pixel er people based, men du har brug for company based
- Segment og e-mail som identifikator
- Company based attribution
- Fra “leads” til MQL / SQL
- Weighed pipeline value-udregninger ud fra indkommende leads
Samspil med salg
- Du skal sikre, at leads bliver ringet op og fulgt op på
- Salg skal fortælle marketing, hvor de gode leads kommer fra
- Ideelt arbejder salg og marketing i samme system, i hvert fald spiller systemerne sammen
- Du realiserer værdien løbende
Tech stack til B2B Leadgenerering med FB / LI
- CRM: HubSpot, ActiveCampaign m.v.
- Zapier
- Leadsheets o.lign.
Vil du have større indsigt i LinkedIn-annoncering? Så læs mere på vores side om emnet her.