Extended: Facebook og LinkedIn Annoncering for B2B

Facebook og LinkedIn annoncering er backbone for både Sleeknote og Obsidian Digital.

I denne episode går vi i dybden med, hvordan vi bruger de to annonceværktøjer til at vækste vores virksomheder – inkl. målretning, content, samspil med salg og meget mere.

Marketing Brief Extended er 1 times-episoder med den sædvanlige opskrift – ingen salg og bullshit, men vores allerbedste tips direkte til dig.

Agenda:

Facebook og LinkedIn

  • Skal man bruge et eller begge medier?
  • Fordele ved FB
  • Fordele ved LI

Målgrupper

  • FB: Brugerdefinerede målgrupper, lookalikes og interesser
  • LI: Demografi, jobtitler, arbejdsgivere, account based marketing

Annonceformater

  • Newsfeed
  • MessageAds (tidl. InMails)
  • Lead Ads / Lead Gen Ads

Metoder

  • Leadgenerering via indhold, whitepapers, webinars
  • Direkte leadgenerering (bliv kontaktet)
  • Brand awareness
  • Trafikgenerering til website

Materiale

Vi har lavet Extended-episode om dette – lyt her.

Measurement

  • Pixel er people based, men du har brug for company based
  • Segment og e-mail som identifikator
  • Company based attribution
  • Fra “leads” til MQL / SQL
  • Weighed pipeline value-udregninger ud fra indkommende leads

Samspil med salg

  • Du skal sikre, at leads bliver ringet op og fulgt op på
  • Salg skal fortælle marketing, hvor de gode leads kommer fra
  • Ideelt arbejder salg og marketing i samme system, i hvert fald spiller systemerne sammen
  • Du realiserer værdien løbende

Tech stack til B2B Leadgenerering med FB / LI

  • CRM: HubSpot, ActiveCampaign m.v.
  • Zapier
  • Leadsheets o.lign.

Vil du have større indsigt i LinkedIn-annoncering? Så læs mere på vores side om emnet her.