EP #582: Vi ser 2018-priser på Facebook lige nu: Sådan kan du udnytte det

CPM-priserne for Obsidians kunder er lige nu ca. 20 % lavere end det var for et år siden.

(Kilde: facebookannoncering.dk)

Årsagen er en kombination af 2 ting:

  1. iOS14 / ATT har trukket penge ud af markedet pga. manglende indsigt i resultaterne.
  2. Makroøkonomisk svær periode, inflations-tal, recessions-risiko m.v. betyder at nogle virksomheder bruger færre penge.

Det er en kæmpe mulighed.

Vi ser lige nu 2018-priser på bl.a. leadgenerering.

Hvordan udnytter du perioden lige nu?

Hvad er udfordret?

  • Direkte salg

Hvad er ikke udfordret?

  • Leadgenerering
  • Videovisninger
  • Brand Awareness

Hvad gør vi helt konkret mere af lige nu?

  • Konkurrencer til leadgenerering for e-commerce / direct-2-consumer
  • Leadgenerering via whitepapers m.v.
    • Ikke webinars i sommerferien – kræver for meget, folk er ikke på kontoret mm.
581 583