EP #568: TikTok Ads begynder at virke nu!
I sidste episode om TikTok – ca. 50 episoder siden – var vi i tvivl. Men der er begyndt at ske noget. TikTok Ads virker nu.
Obsidian cases:
Hvad er der sket siden sidst?
- TikTok har første en førsteparts-cookie pixel 28. april 2022 – kæmpestort.
- TikTok har overhalet Snap indenom og har lanceret serverside tagging, kan fx sættes op via Stape.io, som Obsidian også bruger til GA4, Google Ads og Facebook Conversions API
- Der er indsamlet mere data og algoritmen er blevet klogere på brugerne
Nylige resultater:
- 0.3 kr. pr. follower i en kampagne optimeret til dette (hvis du kunne købe FB likes til 0.3 kr., hvor mange penge ville du da bruge?)
- Målt ROAS 2-3-4 i adskillige cases – og vi måler kun single device, third party cookies indtil nu, så det reelle tal er 2-3-4x højere end det.
- Efterspørgsel fra store virksomheder i Obsidian lige nu – virker som om at vi starter fra toppen og ikke bunden af markedet!
Hvad har vi ellers lært?
- Kreativet er meget, meget vigtigere end den rigtige opsætning.
- User generated content slår alle andre typer af materiale.
- Hvad der virker godt på TikTok, virker også godt på Facebook. Men det går ikke den anden vej rundt!
Læs meget mere om TikTok annoncering her!