EP #568: TikTok Ads begynder at virke nu!

I sidste episode om TikTok – ca. 50 episoder siden – var vi i tvivl. Men der er begyndt at ske noget. TikTok Ads virker nu.

Obsidian cases:

https://www.tiktokforbusinesseurope.com/inspiration/bykarthi
https://www.tiktokforbusinesseurope.com/inspiration/nordisk-film-biografer-x-obsidian-digital

Hvad er der sket siden sidst?

  • TikTok har første en førsteparts-cookie pixel 28. april 2022 – kæmpestort.
  • TikTok har overhalet Snap indenom og har lanceret serverside tagging, kan fx sættes op via Stape.io, som Obsidian også bruger til GA4, Google Ads og Facebook Conversions API
  • Der er indsamlet mere data og algoritmen er blevet klogere på brugerne

Nylige resultater:

  • 0.3 kr. pr. follower i en kampagne optimeret til dette (hvis du kunne købe FB likes til 0.3 kr., hvor mange penge ville du da bruge?)
  • Målt ROAS 2-3-4 i adskillige cases – og vi måler kun single device, third party cookies indtil nu, så det reelle tal er 2-3-4x højere end det.
  • Efterspørgsel fra store virksomheder i Obsidian lige nu – virker som om at vi starter fra toppen og ikke bunden af markedet!

Hvad har vi ellers lært?

  • Kreativet er meget, meget vigtigere end den rigtige opsætning.
  • User generated content slår alle andre typer af materiale.
  • Hvad der virker godt på TikTok, virker også godt på Facebook. Men det går ikke den anden vej rundt!

Læs meget mere om TikTok annoncering her!

567 569