EP #456: Stop med at sende ugentlige nyhedsbreve

Det klassiske ugentlige nyhedsbrev er et no-go.

Der er så mange optimeringsmuligheder for din e-mail marketing i dag,
at den traditionelle tilgang med et ugentligt nyhedsbrev til hele din e-mailliste, et såkaldt “blast”, burde høre fortiden til.

Hør med i dagens episode af Marketing Brief og bliv klogere på,
hvad du kan gøre for at få mere ud af din e-mailliste.

Intro

  • Slut er de dage, hvor du sender det samme nyhedsbrev ud til hele din liste hver fredag
  • Det er ikke særlig personligt.
  • Dårlig relevans = dårlig levering på sigt.
  • Vores open rate er steget +100% på tværs af segmenter
  • Vores click rate er steget +120% på tværs af segmenter

Løsning

  • Segmentering og stop med at sige “ugentlig nyhedsbrev”.
  • Brug “email kampagne” istedet.
  • Segmentering efter type, produkt, journey, sprog eller service.
  • Eksempel med Sleeknote er:
    • Subscribers
    • Leads
    • MQLs
    • Free Trials
    • Old Free Trials
    • Churned customers
    • Customers
    • Partners

Hvordan

  • Lav et simpel schedule fra din segmentering:
  • Indhold til hvert segment:
  • Stop med at tænke, at du SKAL sende noget til hvert segment hele tiden.
  • Send det som er relevant for den pågældende modtager.
  • Hvad gør du, hvis du ikke har noget info på din tilmeldinger? Lyt til episode 453 af Marketing Brief.

455 457