EP #456: Stop med at sende ugentlige nyhedsbreve
Det klassiske ugentlige nyhedsbrev er et no-go.
Der er så mange optimeringsmuligheder for din e-mail marketing i dag,
at den traditionelle tilgang med et ugentligt nyhedsbrev til hele din e-mailliste, et såkaldt “blast”, burde høre fortiden til.
Hør med i dagens episode af Marketing Brief og bliv klogere på,
hvad du kan gøre for at få mere ud af din e-mailliste.
Intro
- Slut er de dage, hvor du sender det samme nyhedsbrev ud til hele din liste hver fredag
- Det er ikke særlig personligt.
- Dårlig relevans = dårlig levering på sigt.
- Vores open rate er steget +100% på tværs af segmenter
- Vores click rate er steget +120% på tværs af segmenter
Løsning
- Segmentering og stop med at sige “ugentlig nyhedsbrev”.
- Brug “email kampagne” istedet.
- Segmentering efter type, produkt, journey, sprog eller service.
- Eksempel med Sleeknote er:
- Subscribers
- Leads
- MQLs
- Free Trials
- Old Free Trials
- Churned customers
- Customers
- Partners
Hvordan
- Lav et simpel schedule fra din segmentering:
- Indhold til hvert segment:
- Stop med at tænke, at du SKAL sende noget til hvert segment hele tiden.
- Send det som er relevant for den pågældende modtager.
- Hvad gør du, hvis du ikke har noget info på din tilmeldinger? Lyt til episode 453 af Marketing Brief.