EP #521: Spor 20 % flere konverteringer i Facebook-, Google- og Snap Ads
I denne episode af Marketing Brief snakker vi om, hvordan du kan spore flere konverteringer i Facebook-, Google- og Snap Ads. Det er blevet sværere at spore resultatet af digital marketing både på grund af adblockers, Apple ITP og Mobilepay m.v. Men du kan gøre én ting, der muliggør, at du kan spore 20% flere konverteringer – nemlig implementeringen af server-side tracking!
Vi håber som altid, at du har lyst til at lytte med!
Facebook: 22 % af alle køb spores ikke som udgangspunkt med Client Side Tracking (dvs. standard).
Årsager: Mobilepay der ikke redirecter til kvitteringssiden; adblokcers; ITP m.v.
Løsningen er server-side tracking.
Facebook kalder det Conversions API.
Snap kalder det Conversions API.
Google Ads kalder det serverside tracking.
Opsætning:
Shopify: Indbygget i Facebook Sales Channel. GTM for alt andet.
WooCommerce: Indbygget i PixelYourSite plugin for Facebook. GTM for alt andet.
Alt andet: GTM.
https://stape.io/ + https://www.jentis.com/ er to af værktøjerne, jeg lige nu har på min radar.
Implementering: Tager en dags tid.
Win: Du sporer 10-20 % flere konverteringer. De konverteringer giver et mere retvisende billede af den værdi, der bliver skabt.