EP #60: Quora annoncering


Download episoden

Quora er et Q&A site, som for nyligt har åbnet for beta-adgang til annoncering. Det er et spændende medie, som bliver omtalt i dette podcast, hvor der bliver taget udgangspunkt i Sleeknote’s indtil nu korte og gode erfaringer med annonceringsplatformen.

Hvordan kommer du igang?

  • Skriv til advertising@quora.com
  • Du får en mail retur med en formular, som du skal udfylde
  • Herefter får du adgang (hvis såfremt du bliver godkendt)
Annonceformat
  • Opbygget ligesom på Facebook med
    • Campaign
    • Ad Sets
    • Ads
  • Ads
    • Headline
    • Description: 2 linjer
    • Landingpage url
    • Display URL
    • Call to action “Learn more” (vælg imellem standarder)
Resultater for Sleeknote
  • Vi har været igang i en uges tid og fået 1.500 kliks
  • 12.000 kroner
  • 52 free trial konverteringer
  • 230 kroner per konvertering
  • Vi kan betale 683 kroner for en free trial
  • Klikpris på $1,43 = 10 kroner
  • God konverteringsrate fra cold besøg til konvertering
Mangler
  • God konverteringssporing (lige nu er det kun på page-url… Jeg mangler events mm.)
  • Statistik mangler meget. Hvor blev de vist og til hvem? Du kan kun se impressions, kliks og konverteringer
  • Ingen retargeting muligheder
  • Ingen muligheder for noget grafisk
59 61