EP #610: Organisk LinkedIn spiller igen: Emil har fået 1 mio. visninger på 90 dage
Du kan komme langt udmed dine organiske opslag på LinkedIn. Emil har fået 1 million visninger de sidste 90 dage. Men hvilken type opslag “virker” – og hvad kan du gøre for at hacke det lidt? Lyt med her.
Denne episode transkriberet
[00:00 – 00:16] Hej og velkommen til episode 610 af Marketing Brief. Mit navn er Miet Christensen. Og mit navn er Halvfin Tim. I den her episode skal vi snakke om organisk LinkedIn. Og der er to årsager til at vi tager det her emne op. Det ene er, at DR er udkommet for nylig med deres årlige medierapport. Hvilke sociale medier bruger danskerne? Hvor meget bruger de dem?
[00:16 - 00:34] Hvordan ser vi tv? Hvordan hører vi radio? Alle de her ting. En af de ting jeg lade jer mærke til, det er at LinkedIn er næsten tre-doblet i populært. Hvis man tager procentuelt stigning fra 21 til 22, var LinkedIn det mest stigende sociale netværk. Og de kom også fra et lavt niveau. De er gået fra ca. 4% til ca. 10%. [00:34 - 00:50] Men det er stadig en rigtig flot stigning. Den anden årsag til at vi tager emnet op, det er at Emil han ringer til mig og blærer som hvad. Han har fået en million visninger de sidste 90 dage på hans LinkedIn-opslag. Så går jeg ind og tjekker min statistik, og jeg kan se, at jeg har fået en million visninger. Og det er en stor fordel. [00:50 - 01:08] Jeg kan se, at jeg har fået en million visninger de sidste 90 dage på hans LinkedIn-opslag. Så går jeg ind og tjekker min statistik, og jeg har fået 200.000. Så jeg vil gerne lære Emil, hvordan jeg får fem gange så mange opslag på min LinkedIn-profil. Så det er derfor, vi tager det her emne op. Emil, hvad fanden har du lavet, siden du har fået en million visninger de sidste 90 dage? [01:08 - 01:24] Har du lagt billeder af dine børn op, eller hvad? Der er så meget bullshit i den intro, der er, som... Det er helt vildt. Det handler ikke om mig, og jeg har ikke blevet med noget som helst. Men selvfølgelig er det set sådan. [01:24 - 01:39] Jeg gik og var rigtig glad for mine 200.000 visninger, indtil jeg fik at vide, at du havde en million. Og nu har jeg det endnu dårligt med mig selv, Emil. Ja, så derfor blev introen fuldstændig drejet til, at det var sådan, det var. Men fedt. Nej, altså... [01:39 - 01:55] Hvis vi lige skal vente på den intro bare en lille bitte smule... Hvad er LinkedIn? Jeg tror, det handler i højere grad om, at LinkedIn, hvis man arbejder med B2B, eller hvis man egentlig bare gerne vil noget andet i ens karriere, måske på sigt, [01:55 - 02:12] så er det et medie, du ikke kan undgå i din professionelle karriere. Og lige nu, der er det bare sindssygt i forhold til både reach og engagement og kommunikation med andre på den her platform. [02:12 - 02:28] Jeg har... Det er godt nok sjældent, måske Twitter for 10 år siden, aktig niveau vi er på LinkedIn lige nu, synes jeg i hvert fald. Og jeg synes, jeg ser nogle tendenser og trends, som jeg gerne vil snakke om i dag, [02:28 - 02:45] og hvad der virker og hvad der ikke virker. Lad mig lige starte med at spørge. Nu har vi jo kørt det her podcast i fem-seks år, og der var en periode, da vi startede, hvor LinkedIn også var sindssygt. Jeg har en ide om, at reach egentlig faldt en god del. Og jeg har en idé om, at det måske er ved at komme lidt op igen. Og jeg tror, at det, at den er ved at komme op igen, handler om, [02:45 - 03:06] at der er flere, der bruger LinkedIn hver dag, hvor det, at den virkede godt for fem år siden, var, at der ikke var særlig meget indhold. Der var ikke særlig mange, der slog noget op. Jeg tror egentlig, at der er okay mange, der slår noget op, men der er simpelthen flere brugere, der hjælper med at føre os op i den her graf. Jeg har også et indtryk af, at det faktisk er bedre lige nu, end det var for et år eller to siden. Jeg tror, at du oplever det samme. Hvad er din hypotese? Er det også, der er blevet bedre, eller er der kommet flere brugere? [03:06 - 03:24] Jeg tror, at et, at der er kommet flere brugere, det hjælper vildt meget. Og så er der kommet flere, der har postet noget. Det gør også noget godt. Mange tror jo, at det vil bare øge konkurrence. Ja, det er korrekt. Men det gør også, at de brugere, som så er på platformen, de bliver der længere. Og det er mere interessant at åbne LinkedIn igen, fordi der er mere indhold. Så det er sådan lidt, ja, det er måske mere konkurrence, [03:24 - 03:42] men det gør også, at det er federe at være på platformen. Og det, at der er mere konkurrence, jeg tror ikke. Jeg tror, der er proportionelt, så er der kommet flere brugere, end som der er kommet flere folk, der poster. Hvis det giver mening her, forstår jeg. Altså, der er flere brugere, der er kommet til, end som der er flere folk, der poster. [03:42 - 04:02] Så det betyder egentlig bare, at der er næsten konkurrence der. Og en anden ting, jeg også lige synes, vi skal nævne her, det er, at LinkedIn har altså også tweaked noget af deres filter. Fordi der var en periode for et år eller to siden, hvor vi havde, og der var sket noget tilsvarende på Twitter på et tidspunkt, vi havde en hel masse forfærdelige opslag, hvor folk de gamede algoritmen. [04:02 - 04:19] Og på Twitter var det meget sådan nogle threadboys, dem har vi stadig nogle af, men på LinkedIn var det sådan nogle opslag, hvor det var meget tydeligt, det var lavet til at game, at man skulle klikke læs mere, og så skrulle ned igennem et langt opslag. Det var de der, hvor der står sådan en halv linje, og så to mellemrum, og så en halv linje, og så to mellemrum. De der super cringe LinkedIn-opslag. [04:19 - 04:35] Helt forfærdeligt. En af mine yndlings Twitter-profiler, jeg følger, er Shit Off LinkedIn. Så hvis man har lyst til at se nogle ekstremt cringe opslag, så gå ind på Twitter og følg Shit On LinkedIn. Men jeg ser faktisk færre af dem i dag, og jeg læste en interessant nyhed om, at LinkedIn syntes, det her var så stort et problem på deres platform, [04:35 - 04:54] at folk fik sådan nogle lorte opslag med folk, der gamede algoritmen. De er faktisk ikke ind og ændrede dem, så de her meget cringe opslag fik meget mindre rækkevidde. Og der vil jeg sige til Linkedins credit, fordi vi har givet meget lort i løbet af årene, for at have den dårligste annonceplatform af alle værktøjer, vi arbejder med. [04:54 - 05:11] Vi har virkelig givet meget lort. Den algoritmeændring, jeg ser stort set ikke det der lorte opslag længere. Det virkede. Og det tror jeg også har bidraget til, at folk gider at bruge tid på platformen. Det har virket, og jeg synes også, folk er blevet bedre. Folk er blevet bedre til at lave nogle bedre opslag og noget mere værdi derinde. [05:11 - 05:29] Det skal man jo også have. Så viser de jo nok også bare de rigtige ting. Men hvis vi skal være lidt konkrete med, hvad gør det så? En ting er jo selvfølgelig visninger. Ja, du kan få mange visninger derinde. Det er super fedt. Yes. Men siden jeg er kommet til Drip, så har jeg også begyndt at lave ret meget konsulentarbejde ved siden af. [05:29 - 05:49] Og det er jo egentlig noget, jeg altid har sagt nej til. Nu er jeg begyndt at sige ja til det. Og det er også en af grunderne til, at jeg selvfølgelig poster noget mere. Også i det hele taget vil gerne bruge det både som Drip til at ansætte folk lidt nemmere. Det internationale marked er nemmere at ansætte folk, hvis man måske har en lidt større profil og kan skrive til folk direkte. [05:49 - 06:09] Jeg har et tilstedeværelse. Det er simpelthen nemmere. Og så er der hele konsulentdelen af det, som jo nok folk der vil sige, ja ja, det er bare visninger. Nej, det er ikke bare visninger. Jeg kan se, det filter jo ind med, hvad der er henvendelser og alt muligt andet. Og forbindelser, som jeg normalt ville have skulle brugt virkelig lang tid på. [06:09 - 06:27] Og få den forbindelse og de private beskeder, som man kan svinge frem og tilbage på den her platform. Det er bare at bygge godt op til det. Ja, der er mange ting, der kunne gøres anderledes, og man kunne ændre. Ja, helt enig. Men jeg er klar over, at impressions ikke betaler regningen. Men når det så er sagt, så ved jeg altså også for en inbound request side, [06:27 - 06:50] at det er virkelig voldsomt lige nu. Så sidder man i B2B, så er det en no-brainer at begynde med det. Især hvis man er i gang med at starte noget, så begynd i dag. Og så ikke være bange for at fejle. Du skal starte med nogle af de første ting, du kan gøre. Men vi har nogle stykker hos Strip, som faktisk den dag i dag har postet hver eneste dag i over 100 dage nu. [06:50 - 07:08] Det har vi, jeg tror, to, der er i gang med lige nu sådan en challenge. Jeg tror, de ville gøre det hen over et hel år. Post hver eneste dag, også weekenden, i et hel år. Det er jo måske at tage den til den lidt ekstremere. Der er jeg på ingen måde. Det kan jeg slet ikke. Det er jeg slet ikke god nok til. Men jeg kan jo se, hvad det gør for deres profiler. [07:08 - 07:25] Jeg kan se, hvad det gør for deres indhold også. Det bliver bare bedre og bedre og bedre, hvis man snakker med mange af de her YouTubers. Ikke fordi jeg vil drage en parallel til dem. I forhold til din LinkedIn-opslag, men det er lidt det samme game. Det er mange af dem, deres bedste råd til folk, det er jo, ja, du skal bare lancere noget. [07:25 - 07:41] Ja, ja, det er sådan set et okay råd i sig selv. Men det største, det er jo, du skal sådan set 100 poste ind. Du skal 100 videoer ind, og så stille og roligt, så vil du begynde at finde en måde, du skriver på. Du vil begynde lige så stille og roligt at tweake det sådan 1-2%. [07:41 - 07:58] Lad nu være med at prøve at gøre det perfekt, før du poster noget på LinkedIn. Når det så er sagt, så synes jeg også, der skal være en vis form for kvalitet. Nu så jeg en den anden dag, som kommenterede på en af mine opslag, at det var mere, at han ville gå for mere kvalitet over kvalitet. [07:58 - 08:15] Hvor det er jeg faktisk meget uenig om. Og det ved jeg, det tror jeg også godt, at vi to kunne være uenige med hinanden om. At der går hjernen noget mere efter, at der er noget kvalitet i det, og at man måske har brugt det. Okay, jeg bruger en time ekstra på det, men når det så er sagt, så vil jeg ikke bruge flere dage ekstra på det. [08:15 - 08:32] Jeg synes jo, det der er balancen, det er det klassiske saying der med, perfect is the enemy, often. Så der er jo ikke nogen, der vil sige, at de hellere vil have mange opslag, end dårlige opslag, eller en god opslag. Men udfordringen er, at hvis man har så høje krav til ens opslag, at man ikke laver nogen, så bliver der i hvert fald ikke skabt nogen værdi. [08:32 - 08:49] Så jeg tror, man skal finde ens balance, men det er rigtigt nok, hvis man virkelig vil rykke med det her, så er man også nødt til at komme ud og pose noget, ellers så sker der i hvert fald ikke noget. En ting du lige skriver, som jeg tænker vi kan tage fat på, før du måske fortæller lidt mere om, hvad er det så for en slags opslag, du laver for at få en million impressions, [08:49 - 09:05] fordi det vil jeg gerne vide, så jeg kan lave dem på dansk bagefter. Du har skrevet, at impressionsbetalere ikke regninger, det gør inbound requests, og det har du jo meget ret i, så en million impressions er jo sådan en sortimentrik. Når du snakker om, at du rent faktisk får nogle henvendelser på baggrunden af det her, [09:05 - 09:26] er det, hvor du laver nogle opslag, og så bare sidder og venter, eller gør du noget aktivt, fordi der findes jo nogle muligheder for, f.eks. med værktøjer som DocSoup eller PhantomBuster, at automatisere noget outreach på baggrund af LinkedIn? Jeg er ikke selv aktiv med det lige nu, men jeg synes, det er vældig spændende. Er det noget i den stil, du har gang i? Nej, for mig handler det overhovedet ikke om, at man gør noget aktivt eller noget automatiseret. [09:26 - 09:42] Jeg tror, det handler i højere grad om, at man laver nogle opslag, som henvender sig til nogle forskellige ting. Det her er et eksempel, det kunne være, at man... Nu laver jeg tab af et eller andet random eksempel. I starten af ugen tager man noget, der er sådan måske... [09:42 - 09:58] forestil dig lidt en gammeldags marketing-trakt. Vitterlig en gammeldags marketing-trakt. Det er meget top-fun, det er meget en snak om noget, som er 13 marketing-strategier, som måske er relevante for B2B-virksomheder i 2023. [09:58 - 10:14] Det er super top-fun, sådan at det ikke er noget at gøre med, hvad jeg kan hjælpe folk med som konsulent. Lidt senere på ugen eller lidt senere, kører man så længere ned i trakten, og som kan være noget helt konkret, som man gør for en kunde. Og ikke nødvendigvis sådan nogle af de her, du ved, klassiske cases, [10:14 - 10:32] som jo er røv og nøgler for alle andre at lytte til, men mere af, her er den her kunde, som har opnået den her vækst, og her er præcis, hvordan I gjorde. Bare giv det hele. Præcis, hvordan vi gjorde det. Det er jo noget, der er helt nede i bunden af trakten, og også herfra, hvis man skulle tage jer som eksempel, jamen det er, I har sat Google Analytics 4 op for os. [10:32 - 10:49] Her er præcis, hvordan I gjorde, og her er præcis, hvad det gjorde for vores betalende lansering efterfølgende, fordi det har gjort noget for vores betalende lansering efterfølgende. Det er jo ikke sådan en top-fun post, det er mere en bottom-fun post, fordi du vil jo mere eller mindre sige, det har vi gjort, og det kan du købe hos mig. [10:49 - 11:07] Så det er sådan en, så forstår man ret, det handler om at mixe det her, så det ikke bare er, her er kunde X, og det er det klassiske lorte-byrå-screenshot, som please slow, må du ikke gøre det. Her er X vækst, vi har lavet for kunden i Roas eller et eller andet ondsvagt, [11:07 - 11:24] hvor det er et screenshot, der er taget fuldstændig ud af kontext indenfor Google Analytics, så du kan ikke se en skyd. Du har lige taget din retargeting-kampagne på Facebook, som du har brugt sådan 20 kroner på og fået to-sales, du har Roas 200 på, fuldstændig ligegyldigt, men Roas ser sindssygt ud. Ja, eller din brand-search-kampagne inde på Google Ads, [11:24 - 11:42] så sagt, hold kæft, og sådan, se bag, vi kører også her. Prøv at høre, det er fuldstændig ligegyldigt. Det, der lidt er trækket, som jo på ingen måde, altså det er jo det hele med ikke rocket science, det er på ingen måde rocket science, det er jo bare, fortæl, hvad du har gjort, i stedet for at fortælle nødvendigvis om alle dine resultater. [11:42 - 11:59] Resultaterne er bare din hook, for folk, de læser det. Derefter skal du fortælle, hvad det eneste, du har gjort. Bare fortæl det hele. Folk er så dogne i dag, de gør det ikke selv. Du skal ikke være bange som hverken børo- eller som fagmand, fagkvinde, eller hvad det nu er, til at fortælle, hvordan du har gjort. [11:59 - 12:16] Altså folk, hvis du sælger dine ydelser i dag, så er det for mange, der er simpelthen for bange for at bare fortælle, hvad de har gjort. Altså folk skal nok komme, og det er jo et klassisk godt eksempel på, at de har jo altid gjort det i webinars og alt, hvad der hører sig til. De har nærmest bare vist det hele. [12:16 - 12:32] Sådan lidt, hey, vi kan bare skrive til os, hvis det er. Og det er lidt samme filosofi her, hvor jeg ser jo bare mange, så gør man det lidt omvendt. Og det tror jeg måske også, du kan følge her, og jeg tror måske også, I falder lidt i den, og det har jeg selv også gjort mange gange, [12:32 - 12:48] det er, at så laver man et webinar først. Altså man siger, jeg vil lave et webinar, i stedet for at bare vende den rundt. Og så bare alt det indhold, som du egentlig vil have lavet på webinaret, det er bare 5-6 LinkedIn-posts. Så kan du godt lave, du laver webinaret samtidig med, [12:48 - 13:04] det kan godt være, du promoverer det også, men du giver det sådan set bare i postet. Hendover 5-6 posts, og så kan man jo, hvis man vil se det hele sammenhængende, og så videre, endnu dybere, så er der et webinar om det. Hvor mange, de vender den om og siger, hey, jeg har det her webinar, som du kan tilmelde dig, hvor alt guldet er. [13:04 - 13:20] Ja. Hvis du kigger på sådan, nu ved jeg, du har jo dine statistikker over, hvilke opslag, der er der har fungeret godt for dig, de sidste 90 dage, som vi kigger på. Hvad er det for nogle opslag, der har fået allerflest visning og engagement? Er det dem, der er meget generelle, og sådan topfolden, hvor du siger, her er det nogle generelle trends, [13:20 - 13:36] eller er det dem, hvor du bliver mere specifik og siger, lige præcis sådan her, gør du med Google Analytics 4? Der er en meget klar tendens til, at det er helt klart topfolden, der får mange impressions og meget engagement. Der hvor leadsene, de kommer, og det er også derfor, at hvis man nu skal køre som klassisk folde her, [13:36 - 13:53] det er jo meget forskelligt fra case til case, sidder man nu i en webshop og er marketing manager, eller et eller andet stil, så kører du bare en masse af de her topfolden-post. Det er så fint, hvis du gerne vil fremme din karriere ud og have et større netværk og have nogle bedre muligheder, når det er sådan, du skal lave noget andet en eller anden dag. [13:53 - 14:10] Det behøver jo ikke at være, at du vil lave en masse konsulentarbejde eller noget som helst på en måde, men det, der virker er helt klart for impressions, og nu skal vi lige skille det ad, fordi impressions er jo en ting, og requests er en anden ting. Men impressions er helt klart topfolden, og det giver jo også sig selv, det er jo tilbage til alt andet content. [14:10 - 14:27] Laver du et webinar om 23 tips til, hvad du skal gøre i 2023, det får flere signups end her, hvordan præcis, hvordan du sætter Google Analytics 4 op, step by step-agtigt. Ja, men det er rigtig nok, det er ikke nødvendigvis det samme som værdi, fordi et af de bedste webinars, jeg afholdt sidste år, [14:27 - 14:43] havde 40 deltagere, og vores gennemsnit har måske 300, og de bedste har over 1000. Et af de bedste havde, det var 40 deltagere, og det handlede om app installs med det nye SK AdNetwork 4.0. Støkopaget specifikt, du skal have apps, du skal bruge mange penge, du skal være opmærksom på betalt trafik på sociale medier, for at det her, det var fedt. [14:43 - 14:59] Der var 40 deltagere, men shit, det var relevante. Så det rigtige er, at impressions og requests er noget helt forskelligt, men alt er lige, men meget sådan, altså det er jo svært at tilskrive leads til det her. Det bliver jo dark social, som vi har talt om tidligere. Der kommer nogle leads, fordi de har set nogle LinkedIn-opslag [14:59 - 15:21] og en masse andre ting, men du ved ikke rigtig, hvad det er, du kan tilskrive det tilbage til. Så derfor er impressions jo måske ikke perfekt, men den har en vis relevans i forhold til at se, hvad det er, du kommer ud med. Alt er lige mod op, hvad er en faktor der i forhold til, hvor mange requests du også får. Hvis man så tager nogle af dem, der ligger lidt længere nede i fronten, [15:21 - 15:37] så er det sådan noget med, jeg har lavet et post med, hvordan man laver en marketingplan fra seks måder, man kan gøre det på, og seks måder, du skal have med. Det er den, der er absolut flest requests, hvor jeg får indbaget leads på, at her kan du hjælpe os med at lave en marketingplan, hvilket er det, jeg gerne vil hjælpe folk med, [15:37 - 15:55] som jo er helt nede i bunden af trakten. Det er slet ikke den, der har flest impressions overhovedet, fordi den er meget specifik, og egentlig for langt de fleste derude, så er det nok ikke noget, de sidder med at lave over marketingplanen for afdelingen. Men det er der, der er en række CMO's eller Head of Marketing's [15:55 - 16:12] både fra Ecom og fra B2B, der har skrevet. Og ja, den har ikke flest likes eller views eller noget af den stil. Nej, men den giver noget engagement, og den er nede i bunden af trakten. Hvis man sådan skal give nogle flere tips til det, hvis man er bange for at komme i gang, så er det simpelt. [16:12 - 16:28] Lav en lille idebank, hvor inden du gør det, det er fuldstændig ligemad, hvilke værktøjer, mange af de har en tendens til at tro, det handler om, hvilke værktøjer du bruger til det, jeg bruger bare personligt Notion til det, hvor jeg har en lille idebank over idéer, og så nogle, jeg bare flytter frem, som jeg er i gang med at skrive på. [16:28 - 16:44] Man kan godt være i gang med at skrive på noget i lang tid, og det er helt okay. Stille og roligt får man en eller anden idé til, hvad det var, man havde sat på i sin idebank, og så begynder man at skrive på det. Jeg kan se dem her, og jeg tror, der er ved at komme lidt fatig på det nu, [16:44 - 17:01] men der var sådan lige to-tre gode måneder, måske faktisk længere med dem her PDF-karuseller. Her snakker du om et særligt format for dine opslag, hvor du kan upload sådan et PDF-fil, hvor hvert side i PDF'en så bliver vist som et lille karusel-annonce. Dem har vi også lavet en del opslag med. [17:01 - 17:18] De fik rigtig meget engagement lige til at starte med. Ja, det gør de faktisk stadigvæk. Hvis du bruger lidt mere krudt på dem, så får de stadigvæk sindssygt meget. Det er stadigvæk det primære format, jeg bruger, fordi jeg har altid havet LinkedIn, [17:18 - 17:35] fordi jeg har skulle kunne holde det på sådan et eller andet tekstbaseret. Min største problem, det er, at jeg gerne vil vise noget med billeder og illustrationer. Fx noget som Marketingplan. Det har jeg jo gerne ville vise nogle ting til. Nogle billeder og nogle frameworks og nogle illustrationer. Men jeg kan jo kun have ét billede. [17:35 - 17:52] Så det har jeg altid... Nu er der lidt et format her, hvor jeg kan gøre det. Så det er faktisk ikke engang, fordi jeg prøver at game det. Det er sådan set bare det, der virker bedst for mig. Så jeg tror, det handler meget om at tage... Jeg synes, jeg hører alt for meget af folk, de siger, at der er alle de her algoritmeopslag. Åh, du skal ikke lave video, fordi det gør 10% for dine algoritme. [17:52 - 18:10] Åh, du skal ikke have billeder med. Åh, du skal ikke have links med. Nu må man jo ikke bande den her, men fuck alt det der. Det handler meget mere om, at du laver et godt opslag. Ja, gør nu også, hvad du er god til. Hvis du er god på video, så gør det. Hvis du er god til bare at lave ét billede, [18:10 - 18:26] hvor du laver et eller andet fedt grafisk, eller du altid har et personligt touchshort. Fx har vi snakket om Måns tidligere, som jo desværre kommer lidt fra det igen. Måns Møller, min kære medstifter, der er slik nu i sin tid, synes, jeg jo altid har været rigtig god til at tage de her iPhone-billeder, hvor han har skudt noget, der er sket i virksomheden. [18:26 - 18:44] Nu er der sket et eller andet. Nu er den her person gjort et eller andet superfedt. Så har han skudt et billede med iPhone, eller nu er vi nede i den her, hvor der er et eller andet All Hands-møde. Så har han skudt noget behind-the-scenes-agtigt med hans telefon. Og det har han været sindssygt god til. Det er jo et godt format for ham. [18:44 - 19:00] Vil han give de her PDF'er? Nej, det vil han overhovedet ikke give. Så gør nu, hvad der er, du synes, der performer bedst for dig, og hvad du er bedst til, og hvad du kan gøre henover i en lang periode. Og så er en ting, som jeg jo også ved, [19:00 - 19:16] der har ændret noget for dig, det er, at du er bestemt derfor, at du vil gøre det konsekvent. Altså, fordi der har også været en lang periode, hvor du har været meget inaktiv på LinkedIn. Og nu virker det, som om du har sagt, hver uge skal jeg lave et eller andet opslag. Og jeg tænker, det ville også i virkeligheden løgne, hvis det her er noget, man laver, når man føler en guddommelige inspiration [19:16 - 19:32] eller motivation til at lave det, så bliver det noget lort, fordi så kommer man ikke til at gøre det særlig meget. Så der er vel også et aspekt af simpelthen ren og skær disciplin i forhold til at få lavet nogle opslag tilbage til, hvad du sagde til at starte med. Det behøver måske ikke være hver dag, men jeg synes i virkeligheden, det er næsten det vigtigste takeaway, det er, at jeg tror, der er mange, der laver opslag, når de føler for det, [19:32 - 19:48] så kommer der et hvert tredje måned. Det er jo også fint nok, men hvis man er lidt mere pragmatisk omkring, hvordan man vil få noget værdi ud af platformen, Jeg kan give jer et så lavpraktisk tip, som jeg bare gør lige nu. [19:48 - 20:06] Jeg vil lave 104 posts hen over det næste år. Der ligger et stykke papir her foran mig lige nu, hvor jeg bare streger ud hver eneste gang. Det er et simpel. Det er fandme alvorligt. Så der er bare en streg hver eneste gang. Jeg bruger ikke noget fancy, noget som helst. [20:06 - 20:23] Jeg vil gerne lave 104, så jeg har vildt og lige skrevet post 1, 2, 3. Ja, det er to lang tid, men så bare strege den ud hver eneste gang. Hvis det måske kan hjælpe til din motivation, Emil, så kan vi aftale, at når året er slut, for hvert opslag ud af de 104, du ikke har lavet, så fakturerer jeg dig 5.000. Vil det måske bidrage? [20:23 - 20:40] Jeg tænker mere, at det skulle være omme, men faktisk... Nå, okay. Det tænkte jeg ikke. Nej, du synes kun, der er et win-win for dig. Men fair. Det er sådan en klassisk win-lose-transaktion i mit forværv. Det er det, jeg går efter her. Ja, det kan jeg godt høre. [20:40 - 20:56] Så opfordringen herfra, det er kom ind og vær med i lejen. Det er sådan set lige meget, om du har en konsulentforretning, eller om du egentlig bare er super tilfreds med der, hvor du sidder i dag, og du sidder i en webshop eller lignende, eller du ejer en virksomhed, [20:56 - 21:14] og især hvis du ejer en virksomhed, så er det delt med noget, du skal i gang med i dag, fordi det er den bedste rekrutteringsplatform, du overhovedet kan komme på. Og der har vi rekrutteret stort set alle ansatte i Sliknote i sin tid. De kom igennem LinkedIn meget organisk og direkte proaktivt taget fat i den, [21:14 - 21:30] hvor de så har hørt om os, eller set os på platformen. Så ind og vær med i lejen. Lad nu være med at være en af de passive. Jeg kunne se en eller anden statistik, der sagde, at 95 procent af sådan set bare passive folk, der sidder og kigger opslag. [21:30 - 21:49] Ind og vær med. Alle har noget. Alle har noget, der skal ud at sagt. Tusind tak, fordi du er med til dagens episode af Marketing Brief. Episoden er redigeret og mixet af Anders Guldbæger fra podcastbloget 4Here. Hvis ikke allerede du er en medlem af vores Facebook-gruppe Marketing Brief for Peace, [21:49 - 21:58] så kom ind og vær medlem. Der sidder over 5.000 andre, som arbejder med online marketing hver eneste dag.