EP #040: Vores online marketing KPI’er
Download episoden
What gets measured, gets done. Og hvis du løber stærkt i den forkerte retning, kommer du ingen vegne.
Med de flotte ord på plads, kan vi starte episode 40 af Marketing Brief. Vi taler om online marketing KPI’er – de tal vi kigger efter (udover konverteringer), når vi evaluerer på om en kampagne er en succes eller ej.
Lyt med på 10 minutter.
- Trafikdiversificering
- Relevansscore og kvalitetsscore
- Bløde konverteringer: Videovisninger, downloads, signups
- CTR, men ikke CPC
- ROAS – ikke ROI
- Basic stuff: – Sessions (new/return)
– Bounce
– Time on site
– KonverteringsrateMarketing KPI’er: – Opdel i uger og måneder (så du kan nå at reagere efter en uge)
– Overordnet overblik over channels
– Waterfall graphs på målsætninger
– Udgifter såsom lønninger og tools
– Et overview med: total spend, new LTV, CAC, Result og monthly growthVigtige tal for os: – New Free Trials
– LTV // New monthly LTV // 6 month average
– Free-trial til new paying customer %%
– Churn (Antal kunder // % af kunder // revenue churn)
– Antal nye betalende kunder
– CAC / CPAHvis du sender mig et printscreen af en 5 stjerne rating til ek@sleeknote.com– så sender jeg gerne vores Marketing KPI spreadsheet til dig. I denne version vil du få et spreadsheet opdelt i uger, måneder, waterfall graphs og et overblik.