EP #040: Vores online marketing KPI’er


Download episoden
What gets measured, gets done. Og hvis du løber stærkt i den forkerte retning, kommer du ingen vegne.

Med de flotte ord på plads, kan vi starte episode 40 af Marketing Brief. Vi taler om online marketing KPI’er – de tal vi kigger efter (udover konverteringer), når vi evaluerer på om en kampagne er en succes eller ej.

Lyt med på 10 minutter.

  • Trafikdiversificering
  • Relevansscore og kvalitetsscore
  • Bløde konverteringer: Videovisninger, downloads, signups
  • CTR, men ikke CPC
  • ROAS – ikke ROI
  • Basic stuff: – Sessions (new/return)
    – Bounce
    – Time on site
    – Konverteringsrate

    Marketing KPI’er: – Opdel i uger og måneder (så du kan nå at reagere efter en uge)
    – Overordnet overblik over channels
    – Waterfall graphs på målsætninger
    – Udgifter såsom lønninger og tools
    – Et overview med: total spend, new LTV, CAC, Result og monthly growth

    Vigtige tal for os: – New Free Trials
    – LTV // New monthly LTV // 6 month average
    – Free-trial til new paying customer %%
    – Churn (Antal kunder // % af kunder // revenue churn)
    – Antal nye betalende kunder
    – CAC / CPA

    Hvis du sender mig et printscreen af en 5 stjerne rating til ek@sleeknote.com– så sender jeg gerne vores Marketing KPI spreadsheet til dig. I denne version vil du få et spreadsheet opdelt i uger, måneder, waterfall graphs og et overblik.

039 041