EP #028: Vores 10 værste online marketing fejltagelser gennem 7 år


Download episoden
Halfdan og Emil har begge arbejdet med markedsføring i snart 7 år.

I den periode er der lavet mange fejl – men nogle er værre end andre.

I episode #28 af Marketing Brief taler vi om de 10 værste, hvad de har betydet – og hvad vi har lært. Selvfølgeligt på 10 minutter.

  1. Ensidigt fokus på én trafikkanal (SEO) – brug dem alle
  2. Ikke skruet op hvor jeg tjente penge (nu: loss aversion)
  3. Gjort alt selv
  4. No such thing as a free lunch (fokus på alt gratis)
  5. Ikke gået i gang i 1997!
  6. Ikke at bruge nok penge. Vi var kommet hurtigere mål med mange tests, hvis jeg ikke havde sparet på pengene. Ikke sagt at du skal fyre alle dine penge af på eksperimenter – men hvis du har en god mavefornemelse, skal du hurtig skalere det op.
  7. Troen om at det lykkes indenfor de første 10 forsøg. Det tager hundredvis af forsøg og jeg fejler hver eneste dag.
    Hvis du skal arbejde med online marketing anno 2017, skal du være i stand til hurtigt at komme ovenpå efter et mislykket forsøg.
  8. Du skal nødvendigvis ikke tjene penge på alt din markedsføring.
  9. Troen om at du er verdensmester i alt.
    Få hjælp og sparring – selv til de ting, som du synes du er verdensmester i. Du behøver ikke nødvendigvis at hyre de dyreste bureauer. (note fra Halfdan: Jo, du gør).
  10. Pas på med at høre på alle “eksperter”.
027 029