EP #574: Marketing i den krisetid, vi pludseligt befinder os i
Lige nu er der modvind på makroøkonomien. Nogle kalder det en krisetid. Hvad betyder det for dine marketing-prioritetet og hvordan kommer du godt igennem? Og hvori ligger der en kæmpe mulighed gemt?
- Hvordan går det Obsidian og Drip lige nu?
- Funnel
- Top
- Mid
- Bottom (x)
- 80/20 short term (normalt omvendt)
- Hvordan kan du få mere omsætning
- Om en uge
- Om en måned
- Om tre måneder
- Hvor taber du omsætning?
- SaaS (free trial flow, churn win-back etc.)
- Ecommerce (kurv, landing pages, retur % etc.)
- B2B (tilbud, nedjusteringer)
- Budget
- Flyt mod bottom funnel
- Mere e-mail marketing og konverterings-optimering, mindre top funnel paid social
- Variable marketing spend
- Ansættelser
- Andet
- Kæmpe mulighed, hvis du har likviditet til at investere og tør gøre det – store brands bliver skabt i krisetider