EP #409: Manuel opbygning af e-mailliste via outreach
Obsidian afholder Improvify-konferencen, og har i den forbindelse opbygget en early bird liste ved, blandt andet, manuel outreach. Hør Halfdan forklare tilgangen i denne episode.
Hvis dine Lead Ads ikke virker, hvordan opbygger du så din e-mailliste?
Til IMPROVIFY 2020 – Shopify-konference – har vi opbygget en early bird liste via både annoncering og manuel outreach.
Pris per tilmelding til early bird-liste via Lead Ads på FB: Ca. 40 kr.
Vi skrev også manuelt ud til Shopify-shops. Kort mail på 3 linjer om konceptet og med spørgsmål om, hvorvidt de ville på listen. Hvis ja, skulle de bare svare.
I første runde sendte vi 250 mails ud. Vi fik 1 negativt svar tilbage og en tilmeldingsrate på 22 % (56 tilmeldinger).
Ud af de 56 tilmeldinger købte 22 en billet, da vi startede billetsalget. Det er en konverteringsrate på næsten 1 % per udsendt mail.
Både målt på pris per tilmelding og pris per køb (ud fra timepris for ansat) har det været en god forretning.
Derfor sendte vi 500 mails ud i runde 2 til nogle af de shops, vi ikke sendte til i runde 1.
Her faldt vores konverteringsrate til det halve både ifht. køb og ifht. tilmelding.
Lektier:
- Manuel outreach virker, men falder, når du udvider målgruppen
- Folk tager det ikke ilde op, hvis det er relevant for dem
- Det fungerer bedst helt manuelt med folks egne navne og ikke som en stor bcc-mail.