EP #487: Likviditet i Facebooks auktion og algoritme

I dagens afsnit af Marketing Brief snakker Emil og Halfdan om likviditet i Facebooks auktion og algoritme. Helt praktisk, hvad likviditet er og hvad det betyder i Facebooks univers. Hvordan opnår du den bedste tilstand, så enhver krone bliver udnyttet til fulde og du giver algoritmen de bedste forudsætninger for at nå de rigtige personer og mål.

Vi håber, at du som altid har lyst til at lytte med! 

Hvad er likviditet?

“When every dollar is allowed to flow to the most valuable impression, we call this condition “liquidity,” and it is made possible when humans take their hands off the controls and allow the system to read the terrain.”

Tænk på et fly: Piloten sætter kurs. Flyet flyver egentligt meget selv.

Likviditet i praksis

Placeringer

Målgruppe

Budget

Kreativer

Budgivning

Vælg de rigtige signaler

Optimer efter det rigtige “business goal” – ikke fx klik.

Guidelines

  • REMEMBER THAT BROADER IS (USUALLY) BETTER
  • OPT IN TO AUTOMATED SYSTEMS
  • GUIDE THE SYSTEM

https://www.iab.com/wp-content/uploads/2019/05/IAB-Member-Research_Facebook_2019-05-06_Understanding-Liquidity.pdf

486 488