EP #432: Køb af advertorials i udlandet til betalt trafik (Facebook Ads)
Det er mere troværdigt, hvis man bliver omtalt af et medie, fremfor selv at skulle fortælle hvor dygtig man er. Her er advertorials en genvej – som Halfdan og Emil fortæller om i denne episode.
Advertorials kan skabe store resultater som destination til fx Facebook Ads.
I DK køber vi af fx Aller og Egmont. Prisen er som regel 10-20 tkr. pr. advertorial her. Som regel en god forretning.
Hvad med udlandet?
- Priserne er højere. Hypebeast koster 30-40 tkr., GQ, MensHealth og Marie Claire 100-150k. Det er uden væsentlig distribution og alene online, men med mulighed for selv at sende trafik ind.
- Ofte betaler man et beløb ala 5-10k i “fornyelses-omkostninger” efter et år og per år man ønsker at have materialet liggende.
- Den direkte omsætningsværdi i forbindelse med publiceringen er begrænset, men som destination for betalt trafik fra Facebook Ads og Google Ads kan det skabe stor værdi.
- Værdien må ikke måles ud fra klik på link. Vi har oplevet af en kampagne skaber 5-10x flere salg end det, der måles ud fra hvem der har klikket på et link i artiklen videre til vores kunder – folk Googler brandet i stedet for at klikke på linket.