EP #570: Hvor mange af de her 7 online tracking-tiltag kan du tjekke af?
Okay, det her er en fræk overskrift, for der er nok ingen, der har styr på alle sammen.
Men jo flere du har, des bedre vilkår har du for at spore konverteringer og tilskrive værdi til din digitale marketing.
Listen er fra et LinkedIn-opslag Halfdan har lavet, hvor flere efterfølgende har skrevet for at få det uddybet og er gået igang med at implementere det:
👉 Du har implementeret Conversions API til Facebook Ads
👉 Du har opsat serverside tagging til Google Ads og GA4
👉 Du har verificeret dit domæne og opsat Aggregated Event Measurement på Facebook
👉 Du har opsat Offline Event Sets til at måle iOS14-salg på Facebook
👉 Du har opsat et førsteparts statistik only-værktøj til at indsamle on site data uagtet om der er afgivet marketing permission
👉 Du laver dine egne modeller for at tage forbehold for salg, du ikke måler pga. iOS14, adblockers etc.
👉 Du sender offline data / post purchase data / deeper funnel events ind i Facebook Ads, Google Analytics og Google Ads