EP #94: Case med Demiva – Hønen eller ægget i 3 tilbuds-portal?


Download episoden
Demiva er en ny dansk portal, der vil gøre det muligt at indhente tilbud på byggematerialer for både private og erhvervsdrivende.

Men hvad kommer først, når du har sådan en portal – tilbudsgiver eller tilbudshenter, hønen eller ægget?

Det spørgsmål – og Demiva i øvrigt – tager Halfdan og Emil op til behandling i EP #94 af Marketing Brief.

Link: https://demiva.dk/

  • CVR udtræk mod de rette brancher for at finde køberne
  • Genaktivering af tidligere kunder med Reach-formatet – de må have et gentagende behov
  • Brug for forklaring – Vi forbinder 3 tilbud med serviceydelser, ikke produkter, adfærdsændring nødvendig

Ifht. deres faktiske problem:

  • Erfaring fra JUF.dk: Vi solgte bedst, når vi havde en konkret kunde i baghånden – tilbudshenter først, så fik vi tilbudsgiver
  • Brug auto-email og SMS til at stoppe søgeprocessen og købe tid til at skaffe tilbud
  • Måske fælles reference-ramme til flybilletter – bestil i god tid og få de bedste priser?
  • Fokus på køber først. Tænk mindre på fortjeneste i starten (det kan finjusteres senere)
  • Mindre kompleks. Login osv. virker overflødigt i min bog. Send tilbud via email og “do things that don’t scale”. Så kan I altid bygge login på.
  • Hvem er jeres målgruppe? Jeg vil holde fokus på en målgruppe først. Herefter tilføje flere. Eksempelvis tror jeg, at de fleste “gør det selv – handymænd” selv blot går ud og køber.
  • Evt. lead ads format, hvor I ville få nogle dyre tilbud ind først – og det vil blive meget manuelt… På sigt vil de skabe flere og I vil få nogle erfaringer + holde sælger igang.
93 95