EP #85: Google Disavow Tool – Ven, fjende eller Googles spion?


Download episoden
Med Googles Disavow-tool i Search Console har du mulighed for at fortælle Google, hvilke links du alligevel ikke vil kendes ved.

Hvorfor skal du gør det, virker værktøjet – og er det hele stor en konspirationsteori?

Det er emnet for EP #85 af Marketing Brief.

Optimering af din link profil ift Google Penguin

Google’s udtalelse om link profil “a link from a site is regarded as a vote for the quality of your site.”

Flere har været ude og sige, at Google nu er blevet så skarpe at de blot ignorere dårlige links selv.

Case study på Moz viser dog det modsatte: https://moz.com/blog/google-algorithmic-penalties-post-penguin

Efter upload af disavow gik de fra et par hundred besøg/dag til næsten 3000.

Før du begynder at disavow: – Skriv til folk og spørg dem om at fjerne linket (brug whois.com)

Jeg benytter SEMrush til formålet. Her kan jeg lynhurtigt lave en rapport og de hjælper med en toxic score og en linkprofil på det pågælende domæne.

Herefter kan jeg trykke på disavow domain eller specific landingpage. Hvorefter den tilføjer det til en disavow tab, som jeg efterfølgende kan download txt til og uploade i webmaster tools.

Fremtid: – Jeg tror snart Google finder en løsning på disse. Men lige nu vil jeg anbefale, at folk får kigget deres deres linkprofil igennem og optimere derefter.

84 86