EP #141: Hvilke kunder vil du gerne have?
Download episoden
For enhver forretning der sælger en ydelse af en art, er det vigtigt ikke bare at tiltrække mange kunder, men også de rigtige kunder.
De rigtige kunder får stor værdi ud af ydelsen – være det sig software, konsulenthjælp eller noget tredje – og bliver derfor lang tid i forretningen.
De forkerte kunder får ikke værdi ud af ydelsen (eller ser det ikke) – og forsvinder derfor hurtigt igen.
EP #141 handler om at definere de rigtige kunder – og spare meget besvær ved at sige nej til resten. For begges skyld.
Små kunder:
– mere kundeservice
– andet mindset
– mindre LTV
– højere churn
– Vi var ikke gode til at rådgive dem
Actions:
– Customer persona
– Hvem brænder du for at snakke med
– Niche dit produkt
– Du skal ikke være bange for, at du har taget den forkerte beslutning. Det er aldrig forsent at skifte retning.
Jo mindre budget, jo mindre chance for at få signifikante resultater, vi kan optimere ud fra – og derved lave et godt resultat