EP #496: Første erfaringer med TikTok Ads: 5 kr. CPM og næsten gratis kliks
I dagens afsnit af Marketing Brief taler Emil og Halfdan lidt mere om Tik Tok annoncering. Obsidian Digital er et af de få bureauer der har fået adgang til platformen og vi kan derfor give jer insider viden om mediet og hvad vi har haft af erfaringer med det. Vi kan røbe en ting; Det er super billigt!
Vi håber som altid at du har lyst til at lytte med!
Hvordan virker det?
- App installs kræver third party measurement
- Pixel til web virker, men er sessionsbaseret
- Brug fx rabatkoder til tracking hvis det er bottom funnel
- Ellers er det måske bare et upper funnel medie
- Autentisk “for TikTok” content virker bedre end poleret
- Skal ikke være sang og dans
Priser?
- 4-5 kr. i CPM-pris i DK lige nu
- Klikpris: Ca. 0.2-0.3 kr.
- CTR: 1-3 % på vores kampagner
Andre noter:
- Godkendelsesprocessen er ret tung. Må fx ikke være børn på kreativerne.
- Man skal udfylde Excel-ark for at blive godkendt, NDA’er, overføre med bankoverførsel – men de ting skal TikTok nok få løst hen ad vejen.