EP #475 Facebook Messenger som kampagnemålsætning
Skal du bruge Facebook Messenger som kampagnemålsætning i din annoncering?
I dagens afsnit af Marketing Brief taler Emil og Halfdan om kampagnemålsætningen Facebook Messenger og hvad ens muligheder er for din annoncering.
Hvordan virker det? Hvordan bruger du det og hvordan udnytter du formatet bedst muligt?
Vi håber at du har lyst til at lytte med!
Med kampagnemålsætningen “Send besked”, er det muligt at lave Facebook ads, hvor brugeren skriver direkte til siden.
Halfdan har testet den i forbindelse med early bird-signups til Social Ads Conference 2020.
Pris per Lead Ad-tilmelding: 50 kr.
Pris per Messenger Ad-tilmelding: 333 kr. (3 for 1000 kr.).
I hvilke tilfælde kan den give mening?
- Proaktiv support – Skriv hvis vi kan hjælpe
- Tal med en rådgiver – fx hvis man er køkkenfirma, håndværker el. lign.
- Booking af hotel-ophold og andre oplevelser
Tænk: Hvor skriver man naturligt via Messenger? (Når den kan fungere som en chatbot)
- Når man er i tvivl om produkt størrelse
Fordelene ved at benytte sig af en chatbot:
- Du gør det nemt og uforpligtende for forbrugerne og de besøgende at kontakte dig, med ris, ros eller spørgsmål.
- Det er muligt at at automatisere svar på de oftest stillede spørgsmål – hvilket både giver hurtigere svar til de besøgende og forbrugerne, men også kan hjælpe med at tage noget arbejde i customer service.
- Når du rækker ud til dine forbrugere og besøgende igennem en chatbot på de sociale medier så er der faktisk en åbne rate på 80-90%, hvilket betyder at mange flere altså ser beskeden.
- Samtidig giver den mulighed for at række ud med en kort og vel-designet besked, som er nemmere at overskue for forbrugeren.