EP #631: Erfaringer efter 30 dage med Thought Leader Ads på LinkedIn
Vi har nu haft Thought Leader Ads i en måned. Hvad er vores erfaringer so far?
- De bedste ads har CTR (inkl “Læs mere”) på mere end 10%.
- Generelt 30-70 kr. CPM-priser, fordi at Thought Leader Ads definitorisk er Brand Awareness
- Skal bruges til reel Thought Leadership – ikke tilbud. Så falder annoncen igennem og risiko for at folk bliver banner-blinde på ens eget navn.
- LinkedIns almindelige regler skal overholdes, herunder
- Du må ikke nævne LinkedIn i dine opslag
- Du må ikke bruge mere end tre emojis
- Du må ikke bande (inkl. at skrive “real shit” i et billede 🙂 )
Obsidian har 3X’et spend på LinkedIn. For de virksomheder der har personer, der tør lave opslag, så er Thought Leader Ads en gamechanger.
De bedste use-cases er bl.a. SaaS og Professional Services.
HTI: I fremtiden er det sandsynligvis 80% Thought Leader Ads og 20% bottom funnel retargeting o.lign. for Obsidians annoncekonto.
hvad er det?
hvordan du gør det?
hvordan du har haft success med det?