EP #461: Er SKAG i Google Ads død?
Algoritmen på Google Ads bliver bedre og bedre. Hvad betyder det for din tekniske opsætning af dine Google-annoncer?
I dagens afsnit af Marketing Brief undersøger Emil og Halfdan betydningen af Google’s stigende automatisering af annonceplatformen.
Algoritmen er nu blevet så god på Google, at det kan være en god idé at overveje om man skal bevæge sig væk fra den klassiske SKAG-strategi og gå over imod en konsolideringsstrategi, som man kender det fra Facebook.
Men hvor meget skal man egentlig overlade til Google’s algoritme?
Lyt med og bliv klogere!
Vi har arbejdet efter SKAG-devisen i mange år. Det står for Single Keyword Ad Group. Hvert søgeord skulle have sin egen annoncegruppe.
Men er det ved at ændre sig?
Ligesom Facebook, så udvikler Google sig i retning af automation. At inkludere flere søgeord i de samme grupper og lade Googles algoritme byde efter den bedste pris per konvertering bliver en bedre og bedre løsning.
- Hvad er udviklingen?
Før i tiden var en kampagne linket til et enkelt søgeord, nu ser vi en tendens med at konsolidere flere søgeord under samme kampagne.
- Hvad er SKAG?¨
SKAG står for Single Keyword Ad Group – det betyder, at kampagnerne opdeles efter søgeord på GoogleAds.
- Hvornår skal du lade algoritmen gøre mere? (fx ecommerce)
- Hvornår skal du stadig styre det tæt? (fx b2b, hvor ikke alle leads er det samme værd)
- Hvordan går du evt væk fra SKAG?