EP #394: B2B Leadgenerering: 5 tricks til bedre afkast på webinars
En stor del af bl.a. Obsidian Digital og Sleeknotes marketingplan for 2020 bærer præg af events og webinars. Få konkrete tips til at få mere ud af dine webinars – hvis du bruger dem til eksempelvis b2b leadgenerering.
1) Manuel outreach for at samle de rigtige deltagere. Folk tager godt imod det fordi at det er relevant. Vi gør det typisk via LinkedIn (mere personligt) og email. LinkedIn har den højeste svarrate. Det skal helst være personen, der også afholder webinaret.
2) Send optagelse ud med det samme på dagen inkl. slides.
3) Tilføj manuelt deltagere på LinkedIn. Ikke sales-y, men bare tilføj og sig hej.
4) Inviter til nye og relevante webinars igen, så du holder dem varme og inde i varmen.
5) Integrer dine leads i dit CRM, så du kan se, om de kom fra et webinar til at starte med – fx via tags eller segmenter. Når du så får en kunde kan du se, hvordan de kom ind til at starte med. Det gør vi meget allerede.