EP #350: Custom Intent på YouTube: Genvejen til billige Google Ads’ klik
Den her skal du lytte til, hvis du arbejder i et marked, hvor Google Ads er ved at blive dyrt!
Med Custom Intent på YouTube og efterfølgende retargeting på FB og budjustering på Search, kan du lave nogle rigtigt gode resultater.
3-trins raket:
1) Custom Intent med YouTube i upper funnel. Brug både keywords og URL’er. Det indhold skal være ordentligt. Videoer under 30 sekunder m.v.
2) Lav retargeting:
Hvis folk klikker, retargeting på klik
Hvis folk ser videoen, retargeting på den visning
Hvis folk ikke ser videoen, ny retargeting
3) Search Ads kun for de personer, der har set videoen – vi ved, de er kvalificerede, så vi kan byde højere end ellers.
Vi har god succes med bl.a. lidt dyrere items. Med godt videomateriale er YouTube ved at blive en seriøs contender her.
2 cases i det:
1) Skab brand omkring premium produkter
2) Omgå høje klikpriser, fx boligadvokat og kviklån