EP #472 Conversions API fra Facebook: Det vigtigste, du aldrig har hørt om

Facebooks Conversions API er værktøjet, der gør det muligt for dig at spore de konverteringer, som din normale pixelsporing ikke kan fange.

Hvordan det? Det skyldes, at Facebook Pixel ligger i browseren, hvorimod Conversions API er server-baseret.

I dagens afsnit fortæller Emil og Halfdan nærmere om, hvad Conversions API er, hvilken effekt det kan have for din annoncering og hvordan du sætter det op.

God lyttelyst!

  • Hvad er conversation API?

Conversion API er et Facebook Business (forretnings) værktøj.

Det gør det muligt at dele (server-sent-)events eller kundernes handlinger direkte fra en server til en anden.

  • (Server-Sent Events (SSE) is a server push technology enabling a client to receive automatic updates from a server via HTTP connection. The Server-Sent Events EventSource API is standardized as part of HTML5[1] by the W3C.)
  • Samtidig kan det også bruges sammen med Facebook Pixel, hvor det kan hjælpe til at forbedre målingen og resultatet af en Facebook Ads Kampagne.

Du kan bruge Conversions API til:

  • At måle kunders handlinger på flere måder:
    • Eksempel: du kan dele dine forsinkede værdier, så som user scores og lead scores, altså du kan få fuldt overblik over kundens rejse, og så kan du bruge dem til at optimere i de andre værktøjer.
  • At mere nøjagtigt måle hvordan en event kan optimeres når det bruges sammen med Pixel.
    • Du skal ikke være bange for at miste et event pga. at browseren går ned eller der er en ad blocker.
  • At have mere kontrol over den data du deler. Det giver dig kontrol over hvad du deler og hvornår du skal dele det.